HBO ICT - ITS in the game.jpeg

Game on! Eerstejaars studenten HBO-ICT ontwikkelen eigen game

Leestijd Minuten

Van theorie naar praktijk: in het eerste jaar van de opleiding HBO-ICT hebben studenten hun development skills ingezet om in groepjes een eigen game te ontwikkelen!

Van begin tot eind een game ontwikkelen

Tijdens de eerste maanden van hun studie hebben studenten geleerd om te coderen in Java. Wij vinden het belangrijk om hen al snel te laten zien hoe ze deze kennis kunnen toepassen. Studenten werden uitgedaagd om na te denken over het verhaal van de game, de uitstraling en natuurlijk de technische realisatie. Ze hebben hun eigen kennis verrijkt met input van handige AI-tools om de game van begin tot eind te realiseren.

“Wij vinden het belangrijk dat studenten ervaren hoe ze hun kennis in de praktijk kunnen brengen”

Successen vier je in de kroeg

Het project bood studenten de kans om in groepjes samen te werken, waardoor ze elkaar op een interactieve manier leerden kennen en van elkaar konden leren. Bovendien konden ze elkaars games testen en beoordelen, wat nieuwe vrienden heeft opgeleverd met wie ze hun successen vierden in de kroeg!

Op naar de volgende editie It’s in the game!