Student met laptop op stoel

Studeerplekken Apeldoorn

Deeltijdstudent Bo over timemanagement
Bo Lamers Leestijd Minuten

Het alsmaar thuis studeren kan soms een beetje eentonig zijn. Ga daarom eens buitenshuis studeren voor de afwisseling. Wij zijn voor jou in Apeldoorn op pad gegaan om 9 fijne studeerplekken te zoeken. Plekken met gratis WIFI, stopcontacten en waar je lekker kan eten en/of drinken tijdens het studeren.

1. NETT

In Apeldoorn zit Saxion Hogeschool vlakbij het centraal station. Daarom kan het handig zijn om een werkplek te zoeken die hier vlakbij gelegen is. NETT zit in de Nettenfabriek, tegenover het centraal station.  De Nettenfabriek is een creatieve, industriële en inspirerende plek. NETT is geopend van woensdag tot zaterdag van 10:00 tot 18:00 en op vrijdagen tot 23:00. Er kan heerlijk en gezond geluncht worden, want ze werken met biologische producten.

2. Het Apeldoorns Koffiehuys

Voor een heerlijk kopje koffie of huisgemaakt stukje taart tijdens het studeren is het Apeldoorns Koffiehuys, gelegen in de Korenpassage, een goed idee. Het is geopend van dinsdag t/m zaterdag van 08:00 tot 16:00. Het Apeldoorns Koffiehuys heeft een brocante en knusse sfeer. Een heerlijk plek om in de koude wintermaanden op te warmen met een glas warme chocolademelk.

3. Schenkers

Schenkers zit in de Van Kinsbergenstraat in het centrum van Apeldoorn. Er is bij Schenkers een ruime tafel om aan te werken met een laptop.

4. Central Park

Central Park is een lunchroom gelegen in het centrum van Apeldoorn vlakbij CODA. Het heeft een gezellige, rustige en knusse sfeer. Central Park is geopend van maandag t/m zondag.

5. CODA

CODA is een cultuurhuis met o.a. een openbare bibliotheek, een museum en diverse studeerplekken. Je kan er studeren in het CODA Café. CODA café is geopend van maandag t/m vrijdag van 10:00 tot 17:30 en in de weekenden van 10:00 tot 17:00. Reserveren is verplicht. Ook heeft CODA verschillende werkplekken en studieruimtes in de bibliotheek. Er is gratis Wifi en er zijn stopcontacten. Studeren bij CODA is studeren tussen kunst en cultuur.

6. ACEC

Achter CODA zit het ACEC (Apeldoorns Centrum voor Eigentijdse Cultuur) gebouw. Het heeft een expositieruimte en een sfeervol café. Het centrum bied een mix van kunst, cultuur en horeca in industrieel erfgoed. Het ACEC gebouw is voor bezoekers geopend van vrijdag t/m zondag van 12:00 tot 17:00.

7. SOAP

Buiten het centrum, op het Zwitsal Terrein, zit het Apeldoorns stadsstrand SOAP. Het pand waar SOAP in zit is gemaakt van zeecontainers. Dit geeft SOAP een unieke industriële uitstraling met een échte beachvibe. Soap is geopend van vrijdag t/m zondag.

8. Plek Apeldoorn

Ook Plek bevindt zich net als SOAP op het Zwitsal Terrein. Bij Plek kunnen er werk en studeer ruimtes gehuurd worden. Voor het huren van een ruimte kan je kiezen uit drie abonnementen. Plek is geopend van maandag t/m vrijdag van 8:30 tot 18:00.

9. Bospaviljoen ’t Leesten

Studeer je toch liever midden in de natuur buiten het centrum van Apeldoorn? Dan is bospaviljoen ’t Leesten een aanrader. Wanneer je eventjes pauze wil houden tussen het leren door, kan je heerlijk wandelen bij natuurgebied Het Leesten. Het is geopend van maandag t/m zondag.

Deeltijdstudent Bo over timemanagement

Bo Lamers

Bo Lamers studeert Commerciële Economie bij Saxion Parttime School en werkt bij Saxion als Student Content Creator. Nieuwe dingen creëren krijgt ze energie van. In het weekend wandelt ze graag in de natuur met haar vrienden en hondje Buffel.