Jouw toekomst
Ga als sportmarketeer op ontdekkingstocht in de onbegrensde wereld van de marketing en de sport. Natuurlijk kun je jouw commerciële en theoretische basis ook gebruiken in andere commerciële functies!
- Baankans 88%
binnen 1,5 jaar na afstuderen
- Doorstuderen 17%
studeert door na afronden van deze studieroute
Aan de slag in de sportmarketing
Als (sport)marketeer kun je aan de slag in diverse commerciële functies in de zakelijke sportwereld. Denk bijvoorbeeld aan een functie bij sportbonden, verenigingen, gemeentes of bij de provincie. Ook kun je terecht bij professionele topsportbedrijven en het bedrijfsleven waar sport wordt ingezet als marketingcommunicatietool.
Breed inzetbaar
Met je hands-on mentaliteit en theoretische basis kun je ook aan de slag in andere commerciële functies in de marketing en sales. Wat denk je van een functie op het gebied van sponsoring, evenementen, marketing, communicatie, sales, management of sportbeleid? Waar jij je op richt, heb je zelf in de hand.
Wil jij werken binnen het betaalde voetbal? Of trekt de professionele wielrennerij je meer? Als sponsormanager kun je bij verschillende (sport)organisaties terecht. Je ontwikkelt dan het sponsorbeleid, bewaakt en beheert sponsorbudgetten en je denkt na over de sponsoringsstrategie. Zo lever jij een goede bijdrage aan de commerciële- en communicatiedoelstellingen en de bijbehorende (marketingcommunicatie)activiteiten.
Lijkt het jou wel wat om sportevenementen te organiseren? Dan is (sport)eventmanager bij bijvoorbeeld sportbonden en sportfederaties een mooie functie voor jou. Ook bij een evenementenorganisatie kun je aan de slag. Je bent dan verantwoordelijk voor de organisatie van grote (sport)evenementen.
Met jouw diploma kun je elke marketingfunctie vervullen, zowel binnen als buiten de sportbranche. Je kunt je ontwikkelen tot expert in de sportsponsoring of als salesmanager bij een producent van sportkleding. Ga aan de slag bij een gemeente om de sportparticipatie te verhogen of werk als sponsor- of eventmanager bij een (top)sportbedrijf of multinational.

Baankans

Na je studie
Wil je doorstuderen na de studieroute Sportmarketing? Het is mogelijk om door te stromen naar aansluitende universitaire vervolgopleidingen, zoals Bedrijfskunde, Communicatiewetenschap of Economie.