jason-leung-479251-unsplash.jpg
Ondernemerschap

Finalisten Saxion Ondernemers Award 2018 bekend

De vijf finalisten voor de Saxion Ondernemers Award 2018 zijn bekend. De finalisten die strijden om een startkapitaal van €5.000 en een jaar lang begeleiding van founding partner EW Facility Services zijn: NHNCD, Period Box, Rijden met Ad, Smart Cube en To-Maatje.

• NHNCD - Lisa Bootsma (Fashion & Textile Technologies)
  • Periodbox - Eva Bolder, Jana Booms en Ilze Dekker (Creative Media and Game Technologies)
  • Rijden met Ad - Marjon van den Bos, Jean-Louis Wassenaar, Alexander van der Leij en Mart Wijma (Creative Media and Game Technologies)
  • Smart Cube - Laurens de Graaff (Ruimtelijke ordening en planologie)
  • To-Maatje - Gilian van der Weerd (Commerciële economie)

De winnaar wordt op woensdagavond 30 mei bekendgemaakt tijdens de finale in de Gasfabriek in Deventer.

Presentatiedag 23 mei

Voordat de finalisten het finale podium betreden, presenteren zij hun bedrijfsidee nog één keer voor de vakjury tijdens de presentatiedag op 23 mei. De juryleden krijgen de mogelijkheid om kritische vragen te stellen en de deelnemers hebben nog één kans om de jury te overtuigen van hun business concepten. Deze dag vindt plaats bij de Saxion-locatie Villa Serphos te Enschede en is niet vrij toegankelijk.

De feestelijke finale 30 mei

Tijdens de feestelijke finale op woensdagavond 30 mei in de Gasfabriek Deventer krijgt elke finalist twee minuten de tijd om de jury te overtuigen van het business concept. De juryleden beoordelen de finalisten op basis van o.a. de haalbaarheid en schaalbaarheid van het business concept, de marktbehoefte, de (financiële) groeipotentie en de mate waarin de onderneming verder wordt ontwikkeld. De presentatie ligt in handen van Lucinda Douglas.

De finale is voor iedereen vrij toegankelijk. Aanmelden is noodzakelijk.

Over de Saxion Ondernemers Award

De Saxion Ondernemers Award wordt georganiseerd door het Saxion Centrum voor Ondernemerschap, EW Facility Services en Novel-T. Dit jaar vindt de verkiezing voor de negende keer plaats. De organisatie wil met de award ondernemerschap bij studenten stimuleren en aan een breed publiek tentoonstellen.