Student Social Work opleiding Saxion aan het werk | hbo maatschappelijk werk

Gezocht: de beste scriptie over hoger onderwijs

Leestijd Minuten

Een semester lang werk je keihard aan een goede scriptie. Het is dan ook zonde als jouw harde werk in een la belandt. Om dit te voorkomen, reikt de Landelijke Studentenvakbond (LSVb) dit jaar voor de tweede keer de Hoger Onderwijs Scriptieprijs uit. “Met deze prijs willen we studenten motiveren om kritisch na te denken over hun onderwijs en ervoor zorgen dat er daadwerkelijk iets met de resultaten gebeurd”, aldus Carline van Breugel, vicevoorzitter van de LSVb.

De prijs richt zich specifiek op scripties over het hoger onderwijs zelf. “De scripties geven vaak een uitgebreide analyse van de situatie op een bepaald thema in het hoger onderwijs,” zegt Van Breugel. “Doordat studenten zich zo verdiepen op één onderwerp hebben ze waardevolle ideeën over het verbeteren van het onderwijs.”

Beoordeling

Vier experts uit het hoger onderwijs gaan de ingezonden scripties beoordelen, waaronder Anka Mulder, CvB voorzitter van Saxion. “Als collegevoorzitter draagt zij zorg voor de toegankelijkheid en kwaliteit van het onderwijs op de hogeschool”, aldus de LSVb.

Inzenden?

Heb jij ook een geweldig afstudeerwerkstuk gemaakt over het hoger onderwijs? Stuur dan voor 5 november jouw scriptie op naar scriptieprijs@lsvb.nl, samen met je eindcijfer en een samenvatting van de scriptie. De scriptie moet afgerond zijn in kalenderjaar 2018. De prijsuitreiking is op 15 februari.