Top Talent Innovation Day(s): Verwonderen door met wildvreemden te praten

Top Talent Innovation Day(s): Verwonderen door met wildvreemden te praten

Top Talent Innovation Day(s) zou Top Talent Innovation Day(s) niet zijn als het programma van dit jaar niet weer heel anders is dan voorgaande jaren. Donderdag 15 november vond de 5e editie plaats. Studenten Inge van der Kolk en Stefan Even organiseerden de dag. Studenten en docenten van verschillende Saxion-opleidingen gingen in Enschede de stad in om zich te verwonderen. Het thema? City as text (de stad als leerboek).

Onverwachte deuren gingen open

Het friskijken en dwarsdenken krijgen in een dag als deze weer een kans. Deuren gingen (letterlijk) onverwacht open. Dat leverde alle betrokkenen nieuwe energie. “Kan ik overstappen van het verdiepende Excellentietraject dat ik nu volg naar een verbredend Honours Programma? Dit vind ik echt gaaf!”, aldus een student Technisch Natuurkunde.

Verbreden of verdiepen

Er zijn twee varianten Top Talent Programma’s: een Honours Programma en een Excellentietraject. Beide programma’s lopen vanaf het tweede studiejaar naast je reguliere bachelor en duren drie jaar. Binnen een Honours Programma verbreed je je kennis. Deze programma’s staan open voor studenten van alle opleidingen. Binnen een Excellentietraject verdiep je je kennis. Deze trajecten staan alleen open voor studenten van bepaalde opleidingen.

Eerstejaars studenten kunnen zich vanaf 1 maart 2019 aanmelden voor een Top Talent Programma. Alvast meer weten? Check mijnsaxion.nl/toptalent