saxion-enschede-dag-2-hires-17.jpg
Business

Japanse multinational Teijin tekent samenwerkingsovereenkomst met Saxion

Het Japanse bedrijf Teijin, onder meer marktleider op het gebied van aramide¹ technologie, gaat een samenwerking aan met het lectoraat Ambient Intelligence van Saxion. Door middel van kennisoverdracht op het gebied van ICT zal Teijin allereerst de kennis van het lectoraat toetsen op commerciële haalbaarheid om uiteindelijk door te ontwikkelen naar bedrijfsrelevante toepassingen.

Dit past binnen Teijin’s Total Safety Solution Provider platform, dat gericht is op het ontwikkelen en op de markt brengen van intelligente veiligheidsoplossingen voor brandweer, politie en andere professionals die regelmatig onder hoge druk en in gevaarlijke omstandigheden werken.

Lector Wouter Teeuw is trots: ‘Dit is waar wij als lectoraat het voor doen; maatschappelijk relevant onderzoek beschikbaar maken voor de samenleving. Hiervoor hebben we bedrijven als Teijin nodig, want het naar de markt brengen is niet onze taak. Het Saxion Centrum voor Ondernemerschap en Novel-T hebben het contact met Teijin tot stand gebracht. Een prachtig bedrijf om mee samen te werken.’

Nu de handtekeningen onder de samenwerkingsovereenkomst zijn gezet zullen Teijin en het lectoraat samen aan de slag gaan. We houden je op de hoogte van relevante ontwikkelingen!

¹ De aramiden zijn een groep polymeren (meer bepaald polyamiden met aromatisch karakter) die hittebestendig zijn en/of een grote treksterkte hebben.