Saxion open dag in gesprek

Open dagen Saxion voor deel- en voltijd studiezoekers

Leestijd Minuten

Voor iedereen die op zoek is naar een studie, deeltijd of voltijd, opent Saxion in januari weer haar deuren. Geïnteresseerden krijgen informatie over studeren bij Saxion, kunnen proeflessen volgen, zich laten informeren door Saxion-studenten en de sfeer proeven. In Enschede zijn voltijd studiezoekers van harte welkom op woensdag 9 januari van 16.00 tot 21.00 uur. Deeltijd studiezoekers kunnen zich op donderdag 10 januari laten informeren tussen 18.00 en 21.00 uur.

Voltijd

De nog twijfelende studiezoeker kan zich op verschillende manieren oriënteren op een toekomstige studie. Zo zijn er branche-gerichte presentaties en is er een oriëntatiemarkt met informatie over de verschillende interessegebieden. Voor vragen over bijvoorbeeld de studiekeuzecheck, huisvesting en studiefinanciering is er een speciaal ingerichte stand.

Deeltijd

Saxion biedt iedereen die kennis wil verbreden of verdiepen verschillende mogelijkheden om zich verder te ontwikkelen. Met korte modulen die stapelbaar zijn tot een hbo-diploma, met cursussen, post-HBO en complete bachelor- en masteropleidingen. Het merendeel van deze opleidingen zal zich presenteren op 10 januari, maar wij adviseren een check op aanwezigheid van de beoogde opleiding op onze website.

Verwachte drukte

Saxion merkt een aanzienlijke stijging in het aantal bezoekers van de open dagen, vooral tussen 16.00 en 18.00 uur. We doen er uiteraard alles aan om iedereen zo goed en gastvrij mogelijk te ontvangen. Studiezoekers die grote drukte willen vermijden, adviseren we om later op de avond te komen.

Meer informatie

Meer informatie is te vinden op www.saxion.nl/opendagen. Via deze pagina kunnen geïnteresseerden zich ook aanmelden voor de open dag. Ook kunnen zij in het online programmaboekje kijken wanneer en hoe laat de voorlichting van hun keuze wordt aangeboden. Tijdens de open dagen is de reguliere horeca van Saxion geopend. Saxion-locaties liggen vlakbij het centrum en het station. Vanwege de centrale ligging en de beperkte parkeermogelijkheden wordt aangeraden met het openbaar vervoer te komen.