Solar Team Twente maakt foto van zonneauto RED Shift voor rode maan
Business

Solar Team Twente maakt foto van zonneauto RED Shift voor rode maan

Leestijd Minuten

Een deel van Solar Team Twente ging vanochtend vroeg op pad met de zonneauto van 2017, RED Shift, om wel een heel bijzondere gebeurtenis vast te leggen; de superbloedwolfmaan. Door bijna het gehele land was een zogeheten ‘superbloedwolfmaan’ zichtbaar. Een gebeurtenis waarbij door de stand van de planeten, de maan volledig rood kleurt. En wat past er nou mooier bij een red moon, dan een RED Shift?

Op het vliegveld van Twente werd de maan vastgelegd met de zonneauto op de voorgrond. Tussen 05.41 en 06.44 uur was het spektakel op zijn hoogtepunt. Deze eerste volle maan van het jaar stond op dit punt het dichtst bij de aarde en kleurde prachtig rood.

“Het rood van de maan past erg goed bij onze zonneauto en natuurlijk bij Twente. Vandaar dat we deze kans niet wilden laten schieten om een foto te maken met RED Shift en de prachtige rode maan. Het was wel even vroeg op staan, maar dat was het helemaal waard,” vertelt Nikki van de Rijdt, teamlid van het Twentse solarteam.

Solar Team Twente

Solar Team Twente is een team van studenten van hogeschool Saxion en Universiteit Twente. Het team heeft zeven zonnewagens ontworpen en gebouwd voor de World Solar Challenge. Momenteel is het team druk bezig met de World Solar Challenge 2019.

Foto: Kevin Taartmans