Roy leeft zijn droom: yoghurtfeestjes organiseren door heel Europa
Ondernemerschap

Roy leeft zijn droom: yoghurtfeestjes organiseren door heel Europa

Tijdens je afstuderen een concept bedenken waarmee je jaren later nog steeds vol passie je geld verdient: voormalig Saxion-student Roy Rusticus lukte het. In 2015 ontstond het idee voor FlowYo ‘The Yoghurtbar’ en inmiddels reist hij samen met zijn vriendin door heel Europa om, zoals hij het zelf noemt, yoghurtfeestjes te organiseren.

Roy volgde de opleiding Commerciële Economie en ontwikkelde tijdens het afronden van deze studie zijn foodtruckconcept: een yoghurtbar. “Wat begon als een idee voor een verfrissend, feestelijk en verantwoord concept voor evenementen en festivals, mondde al gauw uit tot een gepassioneerd plan,” licht hij toe. “Na het winnen van enkele ondernemersawards wist ik het zeker: ik wilde met FlowYo mijn avontuurlijke droom waarmaken.”

Grootse avonturen

Inmiddels runt hij het bedrijf samen met zijn vriendin, die net zo avontuurlijk en ondernemend is als hijzelf. “We hebben op dit moment twee foodtrucks en twee stands, waarmee we grootse avonturen beleven. Keer op keer mogen we mensen blij maken op events in zowel binnen- als buitenland.” Zo stonden ze vorig jaar in Portugal met 15 vrienden en familieleden op het grootste hippie-festival van Europa en zijn ze dit jaar aanwezig op gerenommeerde festivals als Mysteryland, Paaspop, Pukkelpop en PinkPop. “En zo zijn we uitgegroeid tot een heuse onderneming: de FlowYo-familie die het prachtig vindt om mensen blij te maken.”

Roy Rusticus, oud-Saxion-student en oprichter FlowYo

Focus verbreden

De uitdaging ligt volgens Roy nu vooral in het opschalen. “Zo gaan we ons, naast de sportevenementenbranche, meer richten op de cateringmarkt. Het concept leent zich ideaal voor bedrijfsfeesten en feestelijke openingen, maar ook op de particuliere markt, zoals bruiloften, liggen kansen. Hier zijn we een derde foodtruck voor aan het ombouwen.” Zijn concept is erg seizoensgebonden en zijn inkomsten behaalt hij dan ook in de maanden april tot en met september. “Door onze focus te verbreden, verlengen we ons seizoen.”

Glimlach

Juist deze uitdaging zorgt ervoor dat Roy nog lang niet klaar is met FlowYo. “Op dit moment is dit nog steeds hetgeen waar ik mijn volledige creativiteit, passie en energie in kwijt kan. Ik zie nog genoeg kansen en mogelijkheden. Het klinkt cliché, maar de glimlach die je mag ontvangen zodra je weer voor iemand een uniek yoghurtfeestje mag creëren, drijft mij om dit te blijven doen.”

Saxion Ondernemersaward

Zelf had hij nooit verwacht dat hij als afgestudeerd commercieel econoom met een caravan door Europa zou reizen om yoghurt te verkopen. “Maar dit is voortgekomen uit mijn deelname aan onder meer de Saxion Ondernemersaward.” Daarom heeft hij tips voor studenten die de ambitie hebben om te ondernemen. “Heb vertrouwen en geduld, volg je hart en denk niet te veel na, maar doe. Doe dat waar je passie ligt en dan komt het allemaal goed.”

Header Ondernemersaward 2019.jpg

Reserveer hier je ticket!

Benieuwd welke finalist er vandoor gaat met het prijzenpakket t.w.v. €10.000? Reserveer je ticket hier en maak het live mee!

Woensdagavond 5 juni staat het Wilminktheater in Enschede in het teken van de Saxion Ondernemers Award 2019. Elf finalisten strijden tijdens deze jubileumeditie om de titel: 'Ondernemer van Saxion van het jaar 2019'.

Tom Wassink

Met een journalistieke én een marketingachtergrond is Tom Wassink als online redacteur bij de Dienst Marketing en Communicatie altijd op zoek naar een verhaal. In zijn vrije tijd houdt hij zich, zowel binnen als buiten de lijnen, vooral bezig met sport en dan in het bijzonder met voetbal.