Studeren bij het Studieplatform van het Saxion StudieSuccesCentrum
Studentenleven

Studieplatform: om ‘samen’ effectief te studeren

Een fysiek studieplatform waarbij je extra hulp krijgt bij opdrachten of je scriptie, vragen kan stellen aan medestudenten of gewoon in stilte kan studeren. Het bleek zo’n succesvolle pilot van Saxion’s StudieSuccesCentrum dat het nu is uitgebreid naar Deventer en ook toegankelijk is voor internationale studenten.

Het Studiesuccescentrum van Saxion ondersteunt studenten tijdens hun studie. Heb je hulp nodig bij de taal van je opdracht of gewoon een extra steuntje in de rug van een student? Dan schuif je als student aan bij het Studieplatform dat elke dinsdag of vrijdag in Enschede of Deventer plaats vindt.

“Sommige studenten gebruiken het alleen als steuntje in de rug om niet snel afgeleid te worden door huisgenoten of sociale media”, vertelt studentendecaan Lotte Beernink. “Er wordt in stilte gewerkt. Andere studenten vinden het juist prettig om even te kunnen sparren met andere studenten of van een expert te horen hoe ze moeten plannen of willen graag hulp bij het schrijven van een scriptie. Vorig jaar was er een student die een 1 had gehaald voor zijn verslag. Hij was helemaal in paniek. Maar nadat we hem tips hadden gegeven over hoe een bronnenlijst te hanteren ging hij aan de slag en haalde hij daarna zijn verslag wel.”

In Enschede is er elke dinsdag een ruimte gereserveerd voor het platform. In Deventer is dit op vrijdagen. De ruimtes staan vermeld op Blackboard (het digitale leersysteem) en MijnSaxion (intranet).

Digitale hulp

Ook voor de studenten die geen behoefte hebben aan een fysieke plek of hulp kunnen bij het StudieSuccesCentrum terecht. Digitaal (via Blackboard) worden ook veel tips en tricks gedeeld. Maar wellicht is dit artikel ook al wel erg leerzaam.

Studeren met succes Saxion

(Nog) Geen Saxion-student?

Ook als niet-Saxion student helpt het Studiesuccescentrum je bij studeren. Van online coaching en individuele begeleiding tot trainingen en workshops over persoonlijke ontwikkeling, effectief studeren, taal en studiekeuze en van carrière tot sport en cultuur.

StudieSuccesCentrum van Saxion