Sem de Rooij-prijs 2019

Inge Legtenberg wint Sem de Rooij-prijs 2019

De Sem de Rooij-prijs is dit jaar gewonnen door Inge Legtenberg. Woensdag nam de pabo-student in Deventer dankbaar de oorkonde in ontvangst, nadat haar onderzoek naar sociale veiligheidsbeleving zowel de juryprijs als de publieksprijs in de wacht sleepte.

De jury, bestaande uit docenten Lida Klaver en Gert Talens en oud-directeur Jan Auwke Diepenhorst, nomineerde dit jaar studenten Inge Legtenberg en Angie Ye voor de prestigieuze prijs. Beide onderzoeken waren uitvoerig, inspirerend en kritisch, maar nadat beide studenten hun onderzoek hadden gepresenteerd, kroonde zowel de jury als het publiek Inge tot winnaar. Zij onderzocht hoe de sociale veiligheidsbeleving van de bovenbouwleerlingen van haar stageschool is volgens de leerlingen, leerkrachten en ouders én wat leerkrachten doen om de sociale veiligheid te stimuleren.

De Sem de Rooij-prijs is vernoemd naar de in 2011 omgekomen pabo-docent Sem de Rooij en wordt jaarlijks uitgereikt aan de meest inspirerende student van de Lerarenopleiding Basisonderwijs.