Erik FMN award
Studentenleven

Saxion-alumnus Erik wint FMN Student Award

Leestijd Minuten

Voormalig Facility Management-student Erik van Eerten heeft afgelopen week de FMN Student Award gewonnen. Hij schreef tijdens zijn afstuderen een onderzoeksrapport over de Europese aanbesteding van bedrijfsafval van een gemeente.

Begin november al werd bekend dat Erik genomineerd was voor de award, die op woensdag 27 november werd uitgereikt tijdens het congres FMN Connect XL ‘Bits don’t bite - FM en technologie’. De prijs is bedoeld voor de bachelorscriptie met de meeste relevantie of grootste impact op het facilitaire vakgebied.

Blauwdruk

Met zijn scriptie ‘De conventionele aanbestedingswereld op zijn kop?!’ gooide Erik hoge ogen bij de vakjury. “Er ligt met zijn onderzoek een blauwdruk voor organisaties die met de Rapid Impact Contracting-methode duurzame impact willen maken door anders om te gaan met hun inkoop en samenwerking met hun toeleveranciers”, was hun oordeel volgens het persbericht.

Van praten naar realiseren

Erik was uiteraard blij dat hij de award in ontvangst mocht nemen. “Zeker als ik kijk naar de stevige concurrentie. Ik ben vereerd om van de vakjury te horen dat de impact op de facilitaire branche en op de aanbestedingswereld aantoonbaar groot is bevonden. Zo kunnen niet alleen de gemeente Zwolle, het Cibap en Dimence Groep hiermee aan de slag, maar vormt het ook inspiratie voor ander organisaties. Om zo van praten over circulaire economie over te stappen naar het daadwerkelijk realiseren van een circulaire economie.”