79221343_2935476979820324_3205209294140080128_n.jpg

Saxion-medewerkers doneren kleine €5.000,- aan voedselbanken

Tom Wassink
Tom Wassink Leestijd Minuten

Elk jaar weer hebben medewerkers van Saxion de mogelijkheid om hun kerstgeschenk te doneren aan een goed doel. Dit jaar werd het opgehaalde bedrag verdeeld onder de voedselbanken van Apeldoorn, Deventer en Enschede. Vanwege de uitbraak van het coronavirus zat een officiële overhandiging van de cheque er niet in, maar dat maakt Voedselbank Deventer niet minder dankbaar. “Dit bedrag wordt hoe dan ook goed besteed.”

Rondom Kerst werden er bij Saxion verschillende acties gehouden voor de Voedselbank, dat alles op alles zet om ook in deze lastige tijd voedsel uit te delen aan mensen die dat hard nodig hebben. In totaal werd er via de kerstgeschenken van de Saxion-medewerkers €4.495,- ingezameld.  “We zijn natuurlijk blij met elke donatie”, licht Munda Bouwmeester namens de Deventer vestiging toe. “De actie zelf was al een tijdje geleden, maar in deze tijden van corona is zo’n bedrag natuurlijk meer dan welkom. We krijgen alleen subsidie om fruit te kopen voor kinderen, maar voor de rest moeten we het hebben van inzamelingsacties en donaties.”

Corona

De Voedselbank in Deventer zag vanwege het coronavirus het aantal huishoudens dat zich inschreef de aflopen weken flink stijgen en, omdat veel vrijwilligers in de risicogroep vallen, het aantal vrijwilligers juist dalen. Bovendien moet ook de Voedselbank rekening houden met de ingevoerde maatregelen. “We doen alles op gepaste afstand. Mensen gaan er aan de achterkant van het gebouw in en komen er aan de voorkant weer uit. En door een oproep op Facebook hebben we gelukkig 150 nieuwe vrijwilligers gevonden, waaronder enkele studenten. Daar zijn we superblij mee, anders hadden we dit niet draaiende kunnen houden.”

Uitbreiden

Een bestemming voor het geld is er al. Voedselbank Deventer wil binnenkort uitbreiden met een extra pand, zodat alle instanties die met armoede te maken hebben, zoals de kledingbank en de speelgoedbank, straks op één plek te vinden zijn. “Dit bedrag wordt hoe dan ook goed besteed. Met de etenswaren die jullie destijds hebben ingezameld zijn we overigens ook heel erg blij. Mede namens onze cliënten willen we jullie daar nogmaals hartelijk voor bedanken.”

0001 2.jpg
Tom Wassink

Met een journalistieke én een marketingachtergrond is Tom Wassink als online redacteur bij de Dienst Marketing en Communicatie altijd op zoek naar een verhaal. In zijn vrije tijd houdt hij zich, zowel binnen als buiten de lijnen, vooral bezig met sport en dan in het bijzonder met voetbal.