Kerstmis.jpg

Kerst bij Saxion: Voedselbank als rode draad

Tom Wassink
Tom Wassink Leestijd Minuten

Kerstmis staat voor de deur en dat was afgelopen week te merken bij Saxion. Een kledingruil, kersttruiendagen en kerstontbijtjes: niets was te gek! Veel acties stonden in het teken van een goed doel: de Voedselbank.

Medewerkers van de Business Support Organisatie van Saxion organiseerden dinsdag een kersttruiendag in het Randstad-gebouw. Met kerstballen in hun oren (kerstbellen?) en gekleed in kleurrijke kersttruien en -sokken zorgden ze zelf voor een overheerlijke lunch. Overigens benieuwd waar een kersttrui aan moet voldoen? Met deze kerstmodetips shine jij tijdens en rond de feestdagen!

Kledingruil

In samenwerking met een tweedehands kledingwinkel organiseerden studenten van de opleiding Fashion & Textile Technologies een heuse kledingruil. Om textielafval tegen te gaan, maar ook om geld in te zamelen voor een goed doel dat strijdt tegen uitbuiting van kinderen.

Vintage kerstversiering

Saxion-medewerker Renate Bik was de afgelopen weken druk om, onder meer via Instagram, vintage kerstversiering in te zamelen. Deze verkocht zij afgelopen week via een kraampje bij de koffiebar op de eerste verdieping in Enschede. De opbrengst gaat naar de Voedselbank.

Inzamelingsacties

De Voedselbank stond en staat bij meer acties centraal bij Saxion. Zo werd in de centrale hallen in Apeldoorn, Deventer en Enschede houdbaar voedsel ingezameld en kunnen medewerkers bovendien hun kerstpakket doneren aan de stichting, die voedselpakketten verstrekt aan de armste mensen van Nederland.

Kerstbomen stylen

Een andere actie voor de Voedselbank (en de Deventer MuziekMaak Dag) was die van de opleiding Interior Design and Styling, oftewel de Jan des Bouvrie Academie. Zij zamelden geld in door kerstbomen uit het Klimaatbos te stylen en te verleasen aan bedrijven. Al liep de actie anders dan gepland. Ook toverden 85 eerstejaars- en tweedejaars-studenten Saxion Deventer om in magische kerstsfeer om hun ontwerpen aan ouders en overige belangstellenden te tonen.

Kerstontbijt Podotherapie

Vrijdagochtend organiseerde de opleiding Podotherapie een waar kerstontbijt. Deze opleiding heeft zelfs een eigen praktijk (de Voet & Poli) waar tweede- en derdejaarsstudenten patiënten behandelen. Klanten van deze praktijk genoten van een versbereid ontbijtje en gingen gezellig met elkaar in gesprek.

Studievereniging Tabula Rasa vierde donderdag 19 december hun jaarlijke kerstgala en fotograaf Toma Tudor was er bij. Bekijk de foto's op Facebook

Benieuwd hoe dit er allemaal uitzag? Bekijk hieronder de recap!

Tom Wassink

Met een journalistieke én een marketingachtergrond is Tom Wassink als online redacteur bij de Dienst Marketing en Communicatie altijd op zoek naar een verhaal. In zijn vrije tijd houdt hij zich, zowel binnen als buiten de lijnen, vooral bezig met sport en dan in het bijzonder met voetbal.

Thomas Busschers

Razende reporter binnen Saxion - creatief met video en geluid. Vind je camerajournalist Thomas niet achter de lens, dan staat 'ie wel voor een groot publiek muziek te draaien!