Saxion buddy box
Studentenleven

Saxion Buddy Box groot succes!

Leestijd Minuten

Internationale studenten in Nederland zijn op dit moment ver weg van familie en vrienden. Een groot aantal van hen kan of wil nu niet naar huis.

Om deze studenten te laten zien dat ze niet worden vergeten, hebben twee collega’s de Saxion Buddy Box in het leven geroepen. Met flink succes, want zelfs NPO Radio 1 kreeg er lucht van!

Eerste Buddy Boxen uitgedeeld

Deze week zijn de eerste Buddy Boxen uitgedeeld. De vrolijk verpakte schoenendozen zitten vol met leuke en lekkere items. Maar het belangrijkste is ‘the message in a shoebox’, namelijk Buddies worden door een persoonlijk berichtje met contactgegevens. Renate Bik, één van de initiatiefnemers, vertelt: “Het is hartverwarmend, alle studenten zijn zo ontzettend dankbaar en blij. We hopen ze hiermee toch een beetje het thuisgevoel te geven. Dit is één van de mooiste dingen die ik ooit heb gedaan.”

Reacties internationale studenten

Ook van de studenten zelf ontvangen we mooie berichten. Hieronder een kleine selectie. Wil je meer reacties van studenten zien? Check dan onze Instagram stories.

I received a Buddy Box and I love it! Thank you so much for this thoughtful attention, it's very nice to have this kind of support in this weird situation. Thanks a lot!

I got my box this evening. I appreciate it very much and am grateful that Saxion can be so caring. We try our human best to keep safe and well. Keeping in touch! Many thanks!

Wil je meer informatie?

Neem dan contact op met een van de initiatiefnemers via buddybox@saxion.nl.