Smart Solutions talkshow met Brecht van Hulten

Smart Solutions talkshow met Brecht van Hulten

Leestijd Minuten

Afgelopen januari praatte Brecht van Hulten met studenten van drie Smart Solutions-groepen over hun projecten ‘Digital Design Replacement Challenge Civil Infrastructure’, ‘Sustainable Holiday Parks’ en ‘Pessarium’. Het gaat in de talkshow over hun slimme oplossing(en) en het leerproces dat zij daarin hebben doorlopen.

Groep 1: Digital Design bij bruggen

Beweegbare bruggen ontwerpen is een uitdaging, zeker als dit ook nog eens circulair gebeurt. Saxion-studenten zetten Digital Design in om dit proces makkelijker te maken. Brecht van Hulten spreekt met de studenten over hun smart solution voor ingenieursbureau Witteveen+Bos.

Groep 2: Duurzame daken bij Sustainable Holiday Parks

Niemand wil een lek dak. Maar hoe weet je of je dak onderhoud nodig heeft? Saxion-studenten ontworpen een circulaire duurzaamheidstool waarmee eigenaren kunnen zien wanneer hun daken wat aandacht nodig hebben. Brecht van Hulten praat met de studenten over hun smart solution voor deze uitdaging.

Groep 3: Eerste hulp bij pessarium

Een pessarium (vrouwenring) is een middel dat vrouwen helpt bij een verzakking, maar hoe gebruik je het precies? Brecht van Hulten praat met Saxion-studenten die een smart solution ontwikkelden om gebruikers van een pessarium zelfredzamer te maken.

Meer weten over Smart Solutions?

Bij Saxion Smart Solutions werken studenten van verschillende opleidingen samen aan opdrachten van onze lectoraten en het bedrijfsleven. Ze voeren in teamverband opdrachten uit, waarbij vernieuwing, creativiteit en samenwerking centraal staan.

Smart Solutions Semester