Abeje Mersha

Wint Saxion-onderzoeker Abeje Mersha de Klokhuis Wetenschapsprijs? Stem!

Anne Hurenkamp
Anne Hurenkamp Leestijd Minuten

Saxion-onderzoeker Abeje Mersha is met zijn onderzoeksproject The BEAST genomineerd voor de Klokhuis Wetenschapsprijs 2020. De prijs wordt uitgereikt op 15 november aanstaande en de digitale stembus is inmiddels geopend.

De drone die ontwikkeld wordt, moet in de toekomst mensenlevens gaan redden. Samen met enkele publieke organisaties en mkb-bedrijven werkt het lectoraat Mechatronica aan een unieke zelfvliegende robot, die 24 uur per dag en zeven dagen per week ingezet kan worden bij crisissituaties. “Hiermee zijn we als lectoraat echt een voorloper,” vertelde Abeje al eerder over het project.

De Klokhuis Wetenschapsprijs wordt uitgereikt op zondag 15 november 2020. Uit 61 inzendingen, afkomstig van universiteiten, hogescholen en umc’s in Nederland, zijn tien onderzoeken genomineerd, waaronder de Saxion-inzending. De prijs richt zich op wetenschappelijk onderzoek, dat relevant en interessant is voor kinderen op de basisschool. Stem hier op de 'Superdrone die mensenlevens redt' of druk op de 'Stem nu' knop hieronder!

Wint Saxion-onderzoeker Abeje Mersha de Klokhuis Wetenschapsprijs?

Stem nu!
Anne Hurenkamp

Anne Hurenkamp is redacteur bij de Dienst Marketing en Communicatie van Saxion. Schrijven maakt haar gelukkig. Vooral als het om een persoonlijk portret of over onderzoek gaat. Als lezer, luisteraar, schrijver en podcaster gaat Anne ook graag op zoek naar mooie verhalen uit de geschiedenis van de popmuziek. In haar vrije tijd is ze bovendien boekenliefhebber en Beatlesblogger.