Roos

Alumnus Roos is internationaal model én vaccinatieverpleegkundige bij de GGD

Kiki Hannink.jpeg
Kiki Hannink Leestijd Minuten

Al voordat alumnus Roos Delwig (2018) begon aan de opleiding Gezondheid & Technologie werkte ze als fulltime model, maar het gevoel om te studeren kriebelde toch. Na haar studie heeft ze haar modellencarrière weer fulltime opgepakt en sinds de coronacrisis besloot ze bovendien haar steentje bij te dragen bij de GGD. “Er werd altijd tegen mij gezegd dat ik het modellenwerk tijdens mijn studie moest loslaten, maar dit wilde ik niet en uiteindelijk heeft dit super goed uitgepakt.”

Hoi Roos, wat doe je voor werk?

“Op dit moment werk ik als model en als vaccinatieverpleegkundige bij de GGD. Ik ben tien jaar geleden gescout en deed toen af en toe wat testshoots. Ik heb toen eerst de middelbare school afgemaakt en ben direct na mijn examens naar Tokio gegaan. Hierna heb ik een jaar fulltime gereisd en ben ik naar onder andere Milaan, Barcelona, Madrid en Valencia gegaan. Toch kriebelde de gedachte van het doen van een studie ook wel heel erg, dus na een jaar heb ik besloten mij in te schrijven voor deze studie. Tijdens het studeren heb ik er nog best wel veel modellenwerk naast gedaan, maar na mijn studie ben ik mij er echt weer fulltime op gaan focussen. Toen het in coronatijd allemaal wat stiller werd, en ik graag mijn steentje wilde bijdragen, heb ik besloten mee te helpen met het vaccineren!”

Wat zijn je werkzaamheden als model?

“Ik werk voornamelijk voor kledingmerken en mijn werkzaamheden bestaan vooral uit shoots of shows doen. Iedere dag is weer verschillend en soms zelfs een beetje onzeker, maar dat vind ik juist superleuk. “

Waarom heb je ervoor gekozen de studie Gezondheid & Technologie te doen?

“Ik was vanaf jongs af aan altijd al programma's aan het kijken over ziekenhuisverhalen. Ik vond de zorg altijd al heel erg interessant, maar ik wilde graag iets waarmee je meer kanten op kan dan met HBO-V. Toen kwam ik deze studie tegen en tot mijn grote verbazing was hij ook nog eens in de buurt te doen. Ik gebruik de opleiding voor mijn modellenwerk niet, maar voor mijn baantje bij de GGD wel.”

Ik heb al direct in het begin aangekaart dat ik modellenwerk deed en hierdoor soms een last-minute klus moest aannemen, en Saxion was hier eigenlijk altijd super supportive in. Ik heb het daardoor ideaal kunnen combineren.

Gezondheid & Technologie-alumnus Roos Delwig

Heb je nog plannen om een baan in lijn met je studie te gaan doen?

“Ja, ik ben eigenlijk van plan om in september er iets parttime naast te gaan zoeken. Ik denk als verpleegkundige bij de GGD, maar dan in een andere functie. “

Hoe heb je studeren bij Saxion ervaren?

“Als prettig. Ik heb al direct in het begin aangekaart dat ik modellenwerk deed en hierdoor soms een last-minute klus moest aannemen, en zij waren hier eigenlijk altijd super supportive in. Ik heb het daardoor ideaal kunnen combineren. Wel vond ik dat je altijd ontzettend veel moest samenwerken en dat daar soms een beetje te veel focus op werd gelegd.”

Wat is je het meest bijgebleven van je Saxiontijd?

“De leuke tijd met de medestudenten, de HOI-week en de praktijklessen.”

Welke carrièretip heb je voor studenten?

“Als je echt iets wilt, focus je er dan écht op, ondanks dat anderen zeggen dat het misschien niet haalbaar is. Blijf elke dag weer zoeken naar openingen en kansen en kies vooral voor jezelf, want niemand anders doet dit voor jou. Er werd altijd tegen mij gezegd dat ik het modellenwerk tijdens mijn studie moest loslaten, maar dit wilde ik niet en uiteindelijk heeft dit super goed uitgepakt. Veel mensen waren verbaasd over hoe ik alles steeds combineerde. En voor mij voelde het geeneens als een super stressvolle periode, omdat dit was wat ik echt wilde en ik het leuk vond om te doen!”

Nieuwsgierig naar de opleiding Gezondheid & Technologie?

Lees hier meer!
Kiki Hannink.jpeg

Kiki Hannink

Kiki Hannink studeerde Creative Business bij Saxion en ontdekte zo haar passie voor schrijven. Graag deelt ze de verhalen van ambitieuze mensen om studenten te inspireren én haar eigen nieuwsgierigheid te voeden.