Ineke van Oldeniel
Corporate

Ineke van Oldeniel kondigt vertrek aan bij Saxion

Vicevoorzitter Ineke van Oldeniel gaat Saxion per 1 mei 2022 verlaten. Dat heeft ze gistermiddag bekend gemaakt in een bericht aan de hogeschool. Op het moment van vertrek is ze ruim 14 jaar lid van het College van Bestuur.

Van Oldeniel: “Na veel wikken en wegen heb ik de knoop doorgehakt. Ik doe dit nog altijd met veel plezier en energie en ben ontzettend trots op Saxion en tegelijkertijd is het ook verstandig om na zoveel goede jaren het stokje over te dragen.”

“De Raad van Toezicht heeft met veel begrip kennisgenomen van de vraag van Ineke van Oldeniel om per 1 mei te stoppen als lid van het CvB. Ineke heeft heel lang een grote bestuurlijke verantwoordelijkheid gedragen binnen Saxion. Het is mede aan haar professionaliteit, betrokkenheid en inzet te danken dat Saxion er op een groot aantal terreinen heel goed voorstaat. We zijn haar daar heel dankbaar voor en gaan haar vanzelfsprekend missen!” Dat laat Karl Dittrich, voorzitter van de Raad van Toezicht weten.

Saxion zien groeien als hogeschool van en voor de regio

Op 1 april 2008 is Van Oldeniel als collegebestuurder / vicevoorzitter bij Saxion begonnen en ze heeft de hogeschool in de afgelopen jaren zien groeien als kennisinstelling in Oost Nederland. “Ik heb Saxion letterlijk zien groeien in studentenaantallen en nieuwe gebouwen. Vooral de groei als kennisinstelling en daarmee de betekenis van Saxion voor de regio is een belangrijke drijfveer voor mij. Uitstekend onderwijs, innovatief onderzoek en ondernemerschap is waar het Saxion om gaat. Uiteraard met professionele ondersteuning vanuit de diensten. De inzet van alle medewerkers is groot en dat heeft ons de afgelopen 1,5 jaar ook echt door de coronacrisis geholpen.” Ze is in de afgelopen jaren als bestuurder verantwoordelijk geweest voor diverse academies en heeft altijd een diverse en brede portefeuille gehad bij Saxion en ook verschillende hbo-brede portefeuilles vanuit de Vereniging Hogescholen.

Opvolging

Met het aangekondigde vertrek van Ineke van Oldeniel ontstaat een vacature binnen het CvB. De Raad van Toezicht start binnenkort de procedure voor het werven van een opvolger voor Van Oldeniel in overleg met het CvB en de Centrale Medezeggenschapsraad.