Jan Boom Saxion College van Bestuur
Corporate

Jan van der Boon vanaf 1 januari 2024 interim-bestuurder bij Saxion

Leestijd Minuten

De Raad van Toezicht (RvT) van Saxion heeft, na positief advies van de Centrale medezeggenschapsraad (CMR), Jan van der Boon benoemd als interim-bestuurder in het College van Bestuur per 1 januari 2024. Hij versterkt tijdelijk het College van Bestuur vanwege het komende vertrek van Jan Willem Meinsma.

Om een goede overdracht te laten plaatsvinden start Van der Boon maandag 6 november als gemandateerde met bestuurstaken. Van der Boon studeerde Nederlands recht aan de Universiteit van Leiden. In zijn loopbaan heeft hij ruime ervaring als bestuurder en toezichthouder in de publieke sector opgebouwd. Van der Boon zal de portefeuille van Meinsma overnemen op het gebied van financiën en bedrijfsvoering tot er een opvolger gevonden is.

Karl Dittrich, voorzitter Raad van Toezicht: “We zijn blij met de komst en kennis van Jan van der Boon. Hij zal een goede bijdrage gaan leveren aan de financiële opdracht die er ligt. Bovendien kan hij Saxion met zijn kennis en ervaring verder helpen in de organisatie van de financiële functie en in het verbeteren van de bedrijfsvoering. De RvT ziet daarom uit naar de samenwerking.”

Over Van der Boon
Jan van der Boon (1960) is een zeer ervaren manager, bestuurder en toezichthouder, met een achtergrond in diverse publieke onderwijs- en overheidsorganisaties. De afgelopen jaren is hij werkzaam geweest als waarnemend algemeen directeur van stichting Nederlandse Wetenschappelijk Onderzoek Instituten. Daarvoor was hij in dienst bij Universiteit Leiden als directeur bedrijfsvoering. Hij vervult een aantal nevenfuncties, waaronder lid en voorzitter Raad van Toezicht Leidse instrumentmakers School (LiS), lid raad van toezicht stichting Lubec en lid bestuur stichting Boerhaave.

Jan van der Boon: “Ik voel mij thuis in de wereld van onderwijs en onderzoek. Saxion is een prachtige hogeschool met een prima reputatie, regionaal en landelijk. Samen met de collega’s in het CvB ga ik in de komende tijd als portefeuillehouder financiën en bedrijfsvoering graag aan de slag met de uitdagingen die er liggen.”