Onderwijs

Smart Solutions Award 2024 uitgereikt tijdens The Final Stretch

Thomas Busschers
Thomas Busschers Leestijd Minuten

Van een lamp gemaakt van organisch materiaal tot een erfgoed-app: ook dit schooljaar werd weer duidelijk hoe divers het Smart Solutions-semester voor studenten kan zijn. Bekijk hier de video voor een impressie!

Tijdens The Final Stretch, het event waarmee het Smart Solutions Semester FALL 2023-2024 feestelijk werd afgesloten, konden de gasten stemmen op het beste Smart Solutions-project. Onder hen waren - naast Saxion-medewerkers - verschillende opdrachtgevers uit het bedrijfsleven. Een driekoppige jury gaf uiteindelijk de doorslag, waarbij onder andere op relevantie voor de praktijk werd gelet.

De winnaars van de Smart Solutions Award 2024 wisten iedereen te verrassen met een innovatief concept voor het circulair verwerken van organisch afval in de hotelindustrie: 'From Plate to Plant: Redefining Sustainability in Hospitality at Villa Copenhagen'. Bekijk onderstaande video voor een sfeerimpressie en wijze woorden van de jury en de winnaars.

Meer over Smart Solutions

Wil je meer weten over het Saxion Smart Solutions-semester of heb je interesse om zelf opdrachtgever te worden voor een innovatief project? Ga dan naar de Smart Solutions-pagina.

Thomas Busschers

Razende reporter binnen Saxion - creatief met video en geluid. Vind je camerajournalist Thomas niet achter de lens, dan staat 'ie wel voor een groot publiek muziek te draaien!

Jos.jpg

Jos Eertink

Als redacteur probeert Jos alles wat complex is toegankelijk te maken. Buiten werktijd houdt hij zich het liefst bezig met poëzie en schilderkunst. Hij was de achtste stadsdichter van Enschede, maar rijmt alleen als het moet.