Resultaten van ons onderzoek
Onze producten zijn op diverse plekken te vinden. Voor de uitgave van boeken hebben we onze eigen uitgever: Saxion Progressive Education University Press. Ook hebben we ons eigen kanaal op Youtube, waar we ons onderzoek presenteren met inkijkjes in de praktijk en opnames van inspirerende en informatieve bijeenkomsten. Verder zijn we actief op LinkedIn en publiceren we in vakbladen en wetenschappelijke tijdschriften.
Onze producten
Onze producten zijn op diverse plekken te vinden. Voor de uitgave van boeken hebben we onze eigen uitgever: Saxion Progressive Education University Press. Ook hebben we ons eigen Youtubekanaal, waar we ons onderzoek presenteren met inkijkjes in de praktijk en opnames van inspirerende en informatieve bijeenkomsten. Verder zijn we actief op LinkedIn en publiceren we in vakbladen en wetenschappelijke tijdschriften.
- Rutten, N. (2022). Artikelen op sociale media over het ondersteunen van lesgeven en leren met technologie, [online mindmap].
- Rutten, N. (2022). Onderwijs herontwerpen met technologie [Mural].
- Sins, P. H. M., Berends, R., Bors, G., De Brouwer, J., Mayo, A., Van der Zee, S., & Nicolai, J. (2022). Onderwijsvernieuwers toen en nu. JSW, 8. [issuu]
- Verduijn-Meijer, G. M., Sins, P. H. M., & Klaver, L. T. (2021). Meters maken met doelbewuste oefening. Column Nieuwsbrief Daltononderwijs, [Dalton]
-
Leonon Media, met bijdragen van Vera Otten-Binnerts en René Berends. Digibordapplicatie Expeditie Dalton.
-
Bloem, B. met bijdrage van Lida Klaver. Visie op burgerschap bepaal je niet zomaar even: Balanceren tussen toerusten en ruimte geven. In: Burgerschap op school, pp. 32-34.
- Berends, R., Otten-Binnerts, V., & Van Slochteren, H. (2021). Dalton: LEF. Saxion Progressive Education University Press.
- Berends, R. & de Brouwer, J. (2020). Perspectieven op Montessori. Saxion Progressive Education University Press.
- Berends, R., Janson, D., De Haan, D., Noordijk, G., Sins, P., Voorn, R., Wenke, A., Witmus, B., & Wolthuis, H. (2018). Perspectieven op Dalton. Saxion Progressive Education University Press.
- De Brouwer, J., Klaver, L., & Van der Zee, S. (2022). Montessori en burgerschap. Balanceren tussen toerusten en ruimte geven. Saxion. doi 14261.
- De Brouwer, J., Leenders, H., Sins, P. H. M. (in druk). Montessori in the Netherlands. In A. Murray, E. Tebano Ahlquist, M. McKenna, & M. Debs (Eds.), The Bloomsbury Handbook of Montessori Education.
- De Brouwer, J. & Sins, P. H. M. (2022). Perspectives on Montessori. Saxion Progressive Education University Press.
- Guérin, L., Klaver, L., Walma van der Molen, J., & Sins, P. (2021). Onderzoeksrapport Samen werken aan Bèta Burgerschap. TechYourFuture. Researchgate.
- Sins, P. H. M. & Berends R. (2020). Overbruggen: Verbinden van vernieuwingsonderwijs en onderzoek. Saxion Progressive Education University Press.
- Tolkamp, J., Guérin, L., & Klaver, L. (2019). Bèta en technologie in burgerschapsonderwijs: Visie en didactiek van Bèta Burgerschap. TechYourFuture.
- Guerin, L.J.F. (2018). Group problem solving as citizenship education: Mainstream idea of participation revisited [proefschrift]. Saxion Progressive Education University Press.
- Klaver, L. T., Sins, P. H. M., Walma van der Molen, J. H., & Guerin, L. J. F. (2022). Strengthening science education through attention to student resources: A conceptualization of socioscientific capital. Journal of Research in Science Teaching. Advance Online Publication.
- Klaver, L. T., & Walma van der Molen, J. H. (2020). Measuring pupils’ attitudes towards socioscientific issues: Development and validation of a questionnaire. Science and Education, 30, 317-344.
- Klaver, L. T., Walma van der Molen, J. H., Sins, P. H. M., & Guérin, L. J. F. (2022). Students’ engagement with socioscientific issues: Use of sources of knowledge and attitudes. Journal of Research in Science Teaching. Advance Online Publication.
- Van der Zee, S. (2015). De effectiviteit van Daltononderwijs [proefschrift]. Saxion Progressive Education University Press.
Publicaties
-
Klaver, L., Sins, P., Walma van der Molen, J., Guérin, L. (2023). Voorkennis in de klas. Didactief.
-
De Leeuw, R. R. (2023). Student reflections on the curriculum and citizenship education using card sorting in group settings. International Journal of Educational Research Open, 4, 100237.
- De Brouwer, J. (2022). Effectiviteit van montessorirekenonderwijs. Montessori Magazine, 45(2), 8-11.
- De Brouwer, J., Leenders, H., Sins, P. H. M. (in druk). Montessori in the Netherlands. In A. Murray, E. Tebano Ahlquist, M. McKenna, & M. Debs (Eds.), The Bloomsbury Handbook of Montessori Education.
- De Brouwer, J. & Sins, P. H. M. (2022). Perspectives on Montessori. Saxion Progressive Education University Press.
- De Brouwer, J., Klaver, L., & Van der Zee, S. (2022). Montessori en burgerschap. Balanceren tussen toerusten en ruimte geven. Saxion. [Montessori]
- Klaver, L. T., Walma van der Molen, J. H., Sins, P. H. M., & Guérin, L. J. F. (2022). Students’ engagement with socioscientific issues: Use of sources of knowledge and attitudes. Journal of Research in Science Teaching. Advance Online Publication.
- Klaver, L. T., Sins, P. H. M., Walma van der Molen, J. H., & Guerin, L. J. F. (2022). Strengthening science education through attention to student resources: A conceptualization of socioscientific capital. Journal of Research in Science Teaching. Advance Online Publication.
- Rutten, N. (2022). Artikelen op sociale media over het ondersteunen van lesgeven en leren met technologie [online mindmap].
- Rutten, N. (2022). Onderwijs herontwerpen met technologie [Mural].
- Van der Zee, S. (2022). 1000% succesvol succes voor ieder kind. [Montessori]
- Van der Zee, S. (2022). Beter, sneller, leuker onderwijs!! De belofte van onderwijstechnologie. [LinkedIn]
- Van der Zee, S. (2022). STEM netwerk: leren van lerende netwerken. Velon Tijdschrift voor Lerarenopleiders.
- Berends, R., Otten-Binnerts, V., & Van Slochteren, H. (2021). Dalton: LEF. Saxion Progressive Education University Press.
- Guérin, L., Klaver, L., Walma van der Molen, J., & Sins, P. (2021). Onderzoeksrapport Samen werken aan Bèta Burgerschap. TechYourFuture. [Researchgate].
- Van der Zee, S. (2021). Schoolsluiting betekent wel degelijk leerverlies. AOB-blad, 4.
- Van der Zee, S. (2021). Wat de cito niet toetst, toetst de OECD wel. [LinkedIn].
- Van der Zee, S. (2021). Schaduwonderwijs in de schijnwerpers. [LinkedIn].
- Van der Zee, S. (2021). Het onderwijs verkeert in een systeemcrisis. [LinkedIn].
- Van der Zee, S. (2021). Een onvoldoende voor mindfulness. [LinkedIn].
- Van der Zee, S. (2021). Artikel 23: balanceren tussen vrijheid en deugdelijkheid. [Wij leren].
- Verduijn-Meijer, G. M., Sins, P. H. M., & Klaver, L. T. (2021). Meters maken met doelbewuste oefening. Column Nieuwsbrief Daltononderwijs.
- Walberg, A. W., de Leeuw, R. R., & Slingerland, W. (July 2021). Professionals van morgen: Hoe het hoger onderwijs moet voorkomen onbedoeld een nieuwe generatie paarse-krokodil-ambtenaren af te leveren. Enschede: Saxion. [Researchgate]
- Berends, R. & de Brouwer, J. (2020). Perspectieven op Montessori. Saxion Progressive Education University Press.
- Berends, R. (2020). Groep 3 Daltonproof. Saxion Progressive Education University Press.
- De Leeuw, R. R. (2020). Sociale inclusie bij Dalton is niet vanzelfsprekend. DaltonVisie, 8(4), 14-16.
- De Leeuw, R. R. (2020). Sociale inclusie in de klas. Kind en Adolescent Praktijk, 4, 21.
- De Leeuw, R. R., de Boer, A. A., Bijstra, J., & Minnaert, A. E. M. G. (2020). Diverse perspectieven vanuit de klas op sociale participatie. Orthopedagogiek: Onderzoek en Praktijk, 59(6), 294-305.
- Klaver, L. T., & Walma van der Molen, J. H. (2020). Measuring pupils’ attitudes towards socioscientific issues: Development and validation of a questionnaire. Science and Education, 30, 317-344.
- Sins, P. H. M. & Berends R. (2020). Overbruggen: Verbinden van vernieuwingsonderwijs en onderzoek. Saxion Progressive Education University Press.
- Tolkamp, J., Guérin, L., & Klaver, L. (2019). Bèta en technologie in burgerschapsonderwijs: Visie en didactiek van Bèta Burgerschap. TechYourFuture.
- Sins, P. H. M. en consortium (2019). iSelf: Aanpak voor het bevorderen van zelfsturend leren door leraren. Saxion Progressive Education University Press.
- Berends, R., Janson, D., De Haan, D., Noordijk, G., Sins, P., Voorn, R., Wenke, A., Witmus, B., & Wolthuis, H. (2018). Perspectieven op Dalton. Saxion Progressive Education University Press.
- Berends, R. (2018). Expeditie Dalton. Leonon Media Publishers
- De Brouwer, J. & Klaver, L. (2018). Bewust bezig met klassenmanagement. [Saxion nieuws]
- Guerin, L.J.F. (2018). Group problem solving as citizenship education: Mainstream idea of participation revisited [proefschrift]. Deventer: Saxion Progressive Education Press.
- Van der Ploeg, P. & Guérin, L. (2018). Burgerschapsvorming, maar dan anders. Van Twaalf tot Achttien. [Saxion]