Studie Inhoud

Bij deze Ad draait het om ruimtelijk ontwerpen met betekenis. Vanuit merk-DNA bouw je aan beleving. Praktijkgericht, actueel en altijd met oog voor mens én merk.

HET EERSTE JAARExplore en Translate

Je leert ontwerpen op een creatieve en doordachte manier. Van merk-DNA ga je naar ruimtelijk concept. Je maakt schetsen, bouwt modellen en presenteert je ideeën. Alles wat je maakt, test je meteen in de praktijk voor echte opdrachtgevers.

Studiebelasting

  • 30% Theorie
  • 60% Praktijk- en groepsopdrachten
  • 10% Coaching

De vakken die in het eerste jaar aan de orde komen zijn:

  • Merkidentiteit & doelgroepanalyse
  • Ruimtelijke ontwerptechnieken
  • Kleur, vorm & materiaal
  • Visualisatie & presentatie
  • Creatieve ontwerptechnieken
  • Technische vaardigheden

Meer over de studieopbouw?

Wil je meer informatie over de inhoud, vakken en toetsen van deze opleiding binnen de verschillende jaren? Klik op de knop en bekijk deze opleiding in de Saxion Studiegids voor gedetailleerde informatie.

Open de Studiegids

HET tweede JAARApply en Design

Je werkt in multidisciplinaire teams aan opdrachten uit het werkveld. Je verdiept je in positionering, duurzaamheid en storytelling. Je sluit af met een afstudeerproject waarin jij laat zien waar je als ontwerper voor staat.

De vakken die in het tweede jaar aan de orde komen zijn:

  • Analyse van markt & cultuur
  • Toekomstgericht ontwerpen
  • Duurzaamheid en materialisatie
  • Geavanceerde visualisatietechnieken
  • Maattekenen en presentatie
  • Pitchtechnieken

Diploma: Associate degree Interior Brand Identity

Na het afronden van deze opleiding ben je Interior Brand Identity specialist. Je kunt direct aan de slag in het werkveld of doorstromen naar jaar 3 van een bacheloropleiding zoals Interior Design.

👩‍🎓 Zo ziet jouw onderwijs eruit!

Is dit de opleiding die je zoekt?