Studie-inhoud

De opleiding is opgebouwd rondom beroepsopdrachten. Dat wil zeggen dat je aan de slag gaat met relevante, praktische vraagstukken in en uit de praktijk. Hieraan wordt ook je persoonlijke en professionele ontwikkeling gekoppeld.

HET EERSTE JAAROriëntatie op E-commerce, Retail en Persoonlijke Ontwikkeling

Het eerste leerjaar leer je alles over E-commerce en retail. Door het uitvoeren van opdrachten uit en in de praktijk maak je kennis met alle online en offline aspecten van de retail. Tegelijkertijd werk je aan je persoonlijke en professionele ontwikkeling. Opdrachten voer je met een groep of individueel uit. Tijdens het eerste jaar leggen we een aantal bedrijfsbezoeken af en ontvangen we gastsprekers.

Studiebelasting

  • 25% Theorie
  • 50% Praktijk- en groepsopdrachten
  • 25% Persoonlijke en Professionele ontwikkeling

Tijdens je studie werk je aan beroepsproducten/ -opdrachten. De beroepsproducten die in het eerste jaar aan de orde komen zijn:

  • (E-)Business 1 - Marketing
  • Customer Journey 1 - Ken je klant
  • Retailomgeving 1 - Macrotrends
  • Persoonlijke Ontwikkeling & Leiderschap 1
  • (E-)Business 2 - Operations
  • Customer Journey 2 - Beïnvloed je klant
  • Customer Journey 3 - Shopper marketing
  • Customer Journey 4 - E-Commerce
  • Retailomgeving 2 - Concurrentieanalyse & benchmarken
  • (E-)Business 3 - Improve it
  • (E-)Business 4 - Data driven
  • Persoonlijke Ontwikkeling & Leiderschap 2 - RECON

Meer over de studieopbouw?

Wil je meer informatie over de inhoud, vakken en toetsen van deze opleiding binnen de verschillende jaren? Klik op de knop en bekijk deze opleiding in de Saxion Studiegids voor gedetailleerde informatie.

Open de Studiegids

HET tweedE JAARToepassen in de praktijk

Tijdens het tweede jaar ga je in de praktijk bezig met onderwerpen als klantbeleving, verbeteren van de customer journey en deze implementeren en persoonlijke ontwikkeling. Je sluit je studie af met een afstudeeropdracht in en voor de praktijk.

Tijdens het tweede jaar ga je in de praktijk brengen wat je in het eerste jaar geleerd hebt. Je loopt een half jaar stage bij een Retail- of E-commercebedrijf waar je gaat werken aan een opdracht om minimaal één touchpoint in de Customer Journey te veranderen. Je gaat daarbij werken aan professionele en persoonlijke ontwikkeldoelen. Tijdens de terugkomdagen op Saxion word je hierin begeleid. Daarnaast volg je tijdens dit half jaar de module ‘Global Retail’, waarbij je ook een aantal dagen naar het buitenland gaat om (retail)inspiratie op te doen!

Het tweede half jaar staat in het teken van het afstuderen; je gaat voor een Retail- of E-commercebedrijf een oplossing ontwerpen en gaat deze oplossing daarna implementeren. Tijdens dit half jaar volg je naast het afstuderen ook de module Persoonlijke Ontwikkeling & Leiderschap, waarbij je vooral werkt aan je toekomstplannen.

Aan de slag

Na het behalen van jouw diploma kun je aan de slag in de volgende beroepen:

  • bedrijfsleider
  • inkoper
  • category manager
  • marketing manager

  • content specialist
  • shopper marketeer
  • customer journey specialist
  • product owner
  • social media beheerder
  • zoekmachine marketeer

Diploma: Hbo-diploma Associate degree

Na het succesvol afronden van je Associate degree-opleiding ontvang je een wettelijk erkend hbo-diploma. Met dit diploma op zak vergroot je je kansen op de arbeidsmarkt. Werkgevers staan te springen om afgestudeerden met een Associate degree-diploma.
Deze Associate degree is in nauwe samenwerking met het werkveld ontwikkeld. Je leert dus precies datgene waarnaar bedrijven en instellingen op zoek zijn.

👩‍🎓 Zo ziet jouw onderwijs eruit!