Studenten.jpg

Kimya, Marissa en Yvonne halen op Saxion Parttime School méér uit ICT

Leestijd Minuten

Oké, de opleiding is soms pittig vanwege de combinatie met hun werk. Toch zitten Kimya Ertunc, Marissa van Essen en Yvonne Verwoolde op hun plek bij de hbo-studie ICT Business van Saxion Parttime School. “Het gaat erom dat je er aanleg voor hebt én het met plezier doet. En het is ook gewoon leuk.”

Alle drie hadden ze hun eigen motivatie om in september 2017 te starten met de vierjarige bacheloropleiding aan Saxion Parttime School. Kimya (30) uit Arnhem kon bij Vitens een stap zetten als functioneel beheerder: “In die rol leg ik vooral de link tussen ICT en business. Ik wilde deze opleiding doen om een  goede sparringpartner te zijn op vaktechnisch niveau.” Ook de Zwolse Marissa (26) wilde als ICT Servicedeskmedewerker bij Enexis een verdiepingsslag maken op het snijvlak van ICT en organisatie. Yvonne (44) uit Deventer tenslotte wil bij de overheid doorgroeien als procesbeheerder: “Ik wil niet nog twintig jaar hetzelfde doen, maar me verder ontwikkelen.”

Al na enkele modules bij Saxion Parttime School merkte ik dat ik veel ICT-kennis en -vaardigheden direct kan toepassen in mijn werk als functioneel beheerder. Dat motiveert enorm.

Kimya Ertunc

Samenwerken

De keuze voor Saxion was voor allen helder. Marissa: “Vooral het modulaire aanbod is erg fijn. Het voordeel is dat je het in je eigen tempo kunt oppakken;  er zit niet bij voorbaat druk op.” Toch hebben de dames de eerste zes modules  gehaald. “We vormen een goed samenwerkende groep van vijftien personen”, aldus Kimya aan. “We hebben een app-groep en delen online opdrachten. Het is een leuke mix met verschillende achtergronden. We eten hier als groep ook samen wanneer we dinsdagavond van 16.00 tot 21.30 uur les hebben, we bespreken cases en presenteren die aan elkaar.” Dat contactmoment met de docent en medestudenten is prettig, vindt Marissa: “Elkaar een dagdeel per week zien is precies goed; het motiveert je extra om je lesstof goed door te hebben genomen.”

Het voordeel van deze hbo-studie ICT Business bij Saxion Parttime School is dat je een contactmoment per week met je studenten en docent hebt. Precies goed.

Marissa van Essen

Trots

De studie is goed te doen,  al hebben de dames er – net als de meeste studenten  -  een baan naast. Marissa werkt 36 uur, Kimya 40 uur per week en daar komen dan nog de les en thuisstudie-uren bij. Yvonne heeft ook nog een gezin met twee kinderen: “Dat vraagt wel studiediscipline door de week en in het weekend. Maar het moet gezegd: het is ook leuk om je zo weer te ontwikkelen. Ik ben er best trots op dat ik dit nu al bereikt heb.” Marissa heeft die ervaring ook: “Ik merk het in gesprekken dat je een beter totaaloverzicht hebt en op technische niveau mee kunt praten.”Kimya sluit zich bij haar aan: “Je gaat eigenlijk weer terug naar school. Maar je weet waar je het voor doet.”

Het is wel eens zwaar, maar daarnaast ook leuk om je weer te kunnen ontwikkelen met deze Saxion parttime opleiding ICT Business. Je weet waar je het voor doet.

Yvonne Verwoolde
Studenten deeltijd

Studeren in deeltijd?

Kom 23 mei naar de Open Avond in Deventer!