Comeniusbeurs 2.jpeg
Persbericht

Saxion-medewerkster ontving Comenius beurs van 250.000 euro

Saxion-medewerkster Marike Lammers ontving gisteren uit handen van minister Van Engelshoven van OC&W één van de Comenius topbeurzen ter grootte van 250.000 Euro. Er werden zes topbeurzen uitgereikt, waarvan er drie bestemd waren voor hogescholen.

Marike en haar team gaan met de beurs onderzoek doen naar het voorkomen van uitval bij "risicostudenten". Daarbij maakt ze gebruik van de ervaringen in de begeleiding van studenten in het Saxion honours programma; het toptalent programma van de hogeschool.

Marike: “ik vind het heel bijzonder en ben daarom heel blij dat, na jaren van voorbereiding, ons project van onderwijsvernieuwing zo gewaardeerd wordt en dat we daarom deze prestigieuze beurs gewonnen hebben. We kunnen nu ook met de uitvoering aan de slag. Dat kan ook veel opleveren voor andere onderwijsinstellingen!”.

Bij de uitreiking was ook Nursel Akdeniz van Saxion aanwezig, die vorig jaar een kleinere Comenius beurs ontving. Dat een hogeschool twee jaren achtereen een Comenius beurs ontvangt is volgens Anka Mulder, bestuursvoorzitter van Saxion, uitzonderlijk: “dat betekent, dat we ons als Saxion in de top van het hoger onderwijs in Nederland bewegen”.

Comeniusbeurs 1.jpeg

V.l.n.r.: Nursel Akdeniz, minister Van Engelshoven en Marike Lammers