Enschede - Stadscampus
Corporate

Karl Dittrich nieuwe voorzitter Raad van Toezicht Saxion

Leestijd Minuten

De Raad van Toezicht van Saxion is verheugd dat de heer dr. K.L.L.M. (Karl) Dittrich (66) per 1 september aanstaande zal toetreden als voorzitter. De heer Dittrich heeft een indrukwekkende carrière in het hoger onderwijs in Nederland.

Ook Anka Mulder en Ineke van Oldeniel van het College van Bestuur van Saxion zijn zeer ingenomen met zijn benoeming.

Na zijn studie politieke wetenschappen en promotie aan de Rijksuniversiteit Leiden werd Karl Dittrich wetenschappelijk medewerker bij deze zelfde universiteit en de Universiteit van Maastricht. Vervolgens trad hij toe tot het College van Bestuur van de Universiteit van Maastricht, waarvan hij van 1994 tot 2002 voorzitter was.

Daarna werkte Dittrich bij de Nederlands Vlaamse Accreditatie Organisatie, waar hij het voorzitterschap vervulde van 2005 tot 2012.

Van 2012 tot 2017 was hij voorzitter van de VSNU (Vereniging van Samenwerkende Nederlandse Universiteiten). Toen hij daar vertrok werd hij benoemd tot de eerste voorzitter van het European Quality Assurance Register for Higher Education.

De heer Dittrich volgt mevr. Jon Hermans - Vloedbeld op in de Raad van Toezicht van Saxion.

Voorzitter a.i. Roelof Bleker treedt na acht jaren terug uit de Raad van Toezicht. Hij wordt per 1 september voorzitter van het College van Bestuur van de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht. Deze functie is niet verenigbaar met een toezichthoudende rol.

De overige leden van de Raad van Toezicht zijn: mevr. dr. Liesbeth van Welie, mevr. ir. Karin Sluis en de heer drs. Paul Koch.