Saxion afstudeerprijs 2018

Valentijn Velten wint Saxion Afstudeerprijs 2018

Leestijd Minuten

Werktuigbouwkunde-student Valentijn Velten heeft het afgelopen studiejaar het beste afstudeerwerkstuk opgeleverd. De pas-afgestudeerde versloeg won het tijdens de opening van het hogeschooljaar van Sven Rodijk (Business Economics) en Emily Bakker (Toegepaste Psychologie).

Het afstudeerwerk van Velten focuste zich op het ontwerpproces van een universeel, volautomatisch opslagsysteem voor bewerkingsmachines. “Hij heeft onderzoek en werkstuk in opdracht van een commerciële partij gemaakt, want er is geen gestandaardiseerde automatisering van het toe- en afvoeren van materiaal en gereedschap voor bewerkingsmachines. Het is een oplossing geworden met simpele systeemelementen, waar het onderscheidend vermogen zit in de combinatie van functieoplossingen”, luidde het juryoordeel. Velten wint met zijn werkstuk een bedrag van €1.500,-.

De tweede prijs, €1.000,-, was voor Sven Rodijk. Hij deed onderzoek naar kwaliteit. Emily Bakker ging er met de derde prijs van €500,- vandoor. Zij focuste zich tijdens haar afstudeerperiode op het onderzoeken van misconcepten over programmeren bij kinderen van 8 -13 jaar.

Over de Saxion Afstudeerpijs

Tijdens de Opening Hogeschooljaar wordt ieder jaar de Saxion Afstudeerprijs uitgereik aan een (groep) student(en) die bij het uitvoeren van een afstudeeronderzoek een bijzondere scriptie heeft afgeleverd. Dit jaar zijn er 17 scripties ingezonden, waaraan in totaal 27 studenten hebben meegewerkt.

Achtergrond

Studenten met de drie beste afstudeerwerkstukken van Saxion worden in het zonnetje gezet tijden . Met deze prijs wil hogeschool Saxion haar studenten extra stimuleren tot het leveren van een meer dan goede afstudeerprestatie.

Hoe werkt het?

Iedere academie draagt de beste afstudeerwerken voor. Een Saxion-jury doet daarna de voorselectie en kiest maximaal acht afstudeerwerken uit. Een externe jury, met vertegenwoordigers uit de sectoren waarvoor Saxion opleidt, nodigt de acht kandidaten uit voor een gesprek en maakt daarna haar keuze wie de drie prijswinnaars worden. Tijdens de opening van het hogeschooljaar vindt de uitreiking plaats. De winnaars maken kans op een geldbedrag ter waarde van € 1.500, € 1.000 of € 750.