Blog: Politiek en cultuur in Washington DC
Studentenleven

Blog: Politiek en cultuur in Washington DC

Mijn naam is Daphne en ik ben derdejaars student International Business & Languages. Dit semester loop ik vijf maanden lang stage in The City That Never Sleeps: New York. Via dit blog zal ik jullie updaten over het werk bij een internationaal PR-bureau, het verblijf in Webster Apartments en natuurlijk het leven in New York! Deel 9: een weekendje Washington DC.

En ineens zat ik al drie maanden in New York, en ik was al die tijd letterlijk de stad niet uitgeweest. Natuurlijk verkenden we als we tijd hadden nieuwe plekken in Brooklyn en Queens, maar buiten de vijf boroughs van New York City waren we nog niet geweest. Dit weekend zou daar verandering inkomen: we gingen een bezoekje brengen aan de president in Washington DC.

Ik ging samen met Sanne en twee andere meisjes die we bij Webster hadden leren kennen, Yen Thi en Sarah. Voor Sanne en voor mij werd de vier uur durende busreis betaald vanuit ons stagebedrijf, Macias PR. Onze werkgever Mark zei dat een bezoekje aan de hoofdstad van Amerika een goede learning experience zou zijn. Tenslotte is Washington DC niet alleen de woonplaats van de president in het Witte Huis en de locatie van het Capitool, er zijn ook diverse musea en monumenten te vinden.

En dus gingen we, gewapend met paraplu’s en camera’s, op weg naar een nieuwe politieke en culturele ervaring. Een learning experience was het zeker. Hierbij een aantal van de meest indrukwekkende momenten en ontdekkingen in DC:

• Het is zeker de moeite waard om, als je dan toch in de US bent, ook de rest van het land te verkennen. Hoewel ik het in eerste instantie niet zo van plan was, ben ik blij dat ik meer heb gezien dan alleen New York: alleen al de busreis bracht ons langs prachtige bruggen en uitgestrekte landschappen.
  • DC is ideaal als je toe bent aan een break van het drukke stadsleven. In vergelijking met New York is de hoofdstad van de Verenigde Staten een stuk rustiger, de lucht is schoner en de mensen lijken geen haast te hebben.
  • Het belangrijkste gedeelte van DC bevindt zich rondom de mall. Hier zijn het Capitool, het Witte Huis en de meeste musea te vinden.
  • Speaking of: alle musea rondom de mall zijn gratis! In twee dagen tijd zijn we er daarom zoveel mogelijk afgegaan. Één museum dat zeker de moeite waard is, is de National Gallery of Art. In het gebouw is zowel klassieke als moderne kunst te bewonderen in verschillende stijlen en ook aan de architectuur is veel aandacht besteed. Als je het hele museum wil zien, ben je waarschijnlijk wel een paar dagen bezig.
  • Het Capitool van Amerika is in werkelijkheid nog groter dan het lijkt op de vele foto’s en video’s. Naast de bekende witte kapel zijn er rondom Capitol Hill vele andere overheidsgebouwen te bewonderen, zoals The Surpreme Court, The Senate and the Library of Congress.
  • Ook voor de instagram pics is Capitol Hill the place to be. Dit is dat bekende punt waar je die perfecte foto kan schieten met uitzicht over de mall en het Washington Monument in de verte. Say cheese!
  • Om het Witte Huis van dichtbij te bezoeken, moet je maanden van tevoren reserveren – wij kwamen daar iets te laat achter. De beroemde rode kerstbomen van Melania hebben we daarom helaas niet gezien, maar we hebben wel een rondje gelopen om de National Christmas Tree. In het tourist center was een mooie replica van het Witte Huis te vinden.

Één van de meest indrukwekkende gebouwen vond ik de Lincoln Memorial. Hier vind je niet alleen het standbeeld van President Lincoln, dit is ook de plek waar Martin Luther King de beroemde woorden ‘I Have a Dream’ uitsprak. Het gaf toch wel een bijzonder gevoel om precies op dezelfde plek bovenaan de trap uit te kijken over de mall.

Een ander museum dat me is bijgebleven, is de Portret Gallery. Dit museum was een stukje van de mall verwijderd, maar het was de lange tocht door de regen zeker waard. In de Portret Gallery zijn portretten tentoon gesteld van de voormalige Presidenten en First Ladies van Amerika. Als je niet zo bekend bent met de geschiedenis van Verenigde Staten, kun je hier je kennis uitbreiden: het museum heeft een interactieve functie waar je kunt vinden waar de presidenten om bekend stonden en wat ze bereikt hebben tijdens hun periode als machtigste persoon in Amerika.

Ondanks het feit dat het 75% van de tijd met bakken uit de hemel goot, was Washington DC zeker een leuke en leerzame toevoeging aan mijn avontuur in Amerika. Misschien binnenkort een weekendje naar Boston of Connecticut?

Mijn naam is Daphne Striekwold en ik ben derdejaars student International Business. Dit semester loop ik vijf maanden lang stage in the City That Never Sleeps: New York. Via dit blog zal ik jullie om de paar weken updaten over het werken bij een internationaal marketingbureau, het verblijf in Webster Apartments en natuurlijk het leven in New York City!