Gerecycled textiel

Fashion-studenten presenteren duurzamer textiel

Duurzaamheid is een urgente kwestie, vooral in de textiel- en kledingindustrie waar consumptie en afvalstromen blijven stijgen. Tweedejaars studenten van de bacheloropleiding Fashion and Textile Technologies leren om de impact van een bestaand kledingstuk of accessoire systematisch te evalueren om de ecologische voetafdruk te verbeteren in het Materials II-project.

Tijdens het project werken studenten in groepsverband aan een product decompositie structuur, doen tests in de verschillende Saxion Labs, voeren uitgebreid literatuuronderzoek uit, krijgen inspirerende lezingen en workshops van professionals uit zowel de industrie als andere Nederlandse universiteiten. Op basis van deze input creëren Saxion-studenten een globale Life Cycle Analysis van een bestaand product en ontwikkelen ze een duurzamer product voor de markt vergezeld van onderzoeksdocument en “paper”.

Woensdagochtend 24 januari presenteren zij hun bevindingen, prototypes en ontwikkelde materialen. Je bent tussen 08.30 en 13.00 uur van harte welkom in de centrale hal van de hoofdlocatie aan de M.H. Tromplaan in Enschede.

Lees meer over de presentatie van de resultaten Materials II-project