Studenten vinden duurzame fintech-oplossingen voor regionale ondernemers

Studenten vinden duurzame fintech-oplossingen voor regionale ondernemers

Tom Wassink
Tom Wassink Leestijd Minuten

Maandenlang bogen studenten van de minor Business Models & Financial Technology zich over organisatievraagstukken op het gebied van economie, financiële technologie en duurzaamheid. Vrijdag 8 februari presenteerden ze hun bevindingen aan de verschillende ondernemers uit de regio.

Tijdens de minor, die inmiddels wordt aangeboden onder de naam Digital Business Models & Blockchain, leren studenten hoe ze waarde kunnen creëren met digitale technologie en hoe een businessmodel kan bijdragen aan een duurzame economie. Uiteindelijk kunnen ze advies geven over digitale ontwikkelingen en nieuwe business modellen.

Deze kennis mochten de studenten toe gaan passen in samenwerking met enkele regionale fintech-bedrijven. Na de probleemanalyse gaven de studenten door middel van een adviesproduct onder meer inzicht in de kringlopen van duurzame verpakkingen, riepen ze een app in het leven om waterverbruik in de land- en tuinbouw te monitoren en bedachten ze rendabele toepassingen van hergebruikte materialen in de bouw. De resultaten werden vastgelegd in korte videopitches en tijdens de afsluitende bijeenkomst getoond aan medestudenten en de opdrachtgevers.

Tom Wassink

Met een journalistieke én een marketingachtergrond is Tom Wassink als online redacteur bij de Dienst Marketing en Communicatie altijd op zoek naar een verhaal. In zijn vrije tijd houdt hij zich, zowel binnen als buiten de lijnen, vooral bezig met sport en dan in het bijzonder met voetbal.