Samenwerking Eshuis en Saxion

Samenwerking Eshuis en Saxion

Bedrijven hebben enorm veel data beschikbaar binnen de eigen organisatie die gebruikt kunnen worden om processen te analyseren en te optimaliseren. Professionals krijgen dan ook steeds vaker te maken met vraagstukken waarbij het analyseren en interpreteren van data een belangrijke vaardigheid is.

Omdat mogelijkheden om bedrijfsprocessen te verbeteren met behulp van data eindeloos zijn, hebben Eshuis en Saxion elkaar opgezocht om te kijken wat men hierin voor elkaar zou kunnen betekenen.

Saxion heeft samen met Eshuis Accountants en Adviseurs gekeken hoe zij het vakgebied ‘business analytics’ kunnen ontwikkelen. Uit deze samenwerking is een interactieve Massive Open Online Course (MOOC) Business Analytics ontwikkeld. Deze MOOC is ontwikkeld om studenten aan de academie Financiën Economie en Management (FEM) datavaardigheden aan te leren. De accountants en adviseurs van Eshuis zijn nauw betrokken bij het testen en doorontwikkelen van de MOOC.

"Wat een paar jaar geleden begon in een dialoog over de toekomst van het vak accountant en adviseur tussen Bert Velt en mij is vandaag de MOOC Businessanalytics. Met als drijvende kracht Eric Horsthuis is er een opzet ontstaan waarmee zowel het onderwijs als het bedrijfsleven direct aan de slag kunnen met data-analyse", zo vertelt Mark de Lat (partner businessdevelopment en innovatie bij Eshuis Accountants en Adviseurs). Nadat het kernteam ‘Businessanalytics’ van Eshuis al betrokken is geweest in de testfase, gaat Eshuis de MOOC vanaf april inzetten om collega’s in accountancy en advies in de volle breedte met businessanalytics te laten kennis maken. "Op deze manier bouwen we verder aan onze ambitie data in de strategische context van een opdrachtgever te kunnen duiden".

Ontwikkelen van onderwijs met het werkveld staat bij academie FEM centraal. Zo zie je hier dat Eshuis bijdraagt aan onderwijsinnovatie en wij met deze MOOC zorgen voor de professionele doorontwikkeling van het vak en de medewerkers bij Eshuis.