Saxion - Deventer Building Hall

Studenten in actie om Saxion Deventer in beweging te krijgen

Portret van Leontien
Leontien Biemold Leestijd Minuten

Onder de toepasselijke naam ‘Get Moving’ is een groep enthousiaste studenten aan het werk met een project om Saxion in beweging te krijgen. Hoe? Door de trappen van Saxion Deventer in te zetten als middel om bewustwording te creëren rondom de thema’s gezondheid en bewegen. Ze vertellen je er graag meer over…

De trappen van Saxion worden dus ingezet als middel om bewustwording te creëren rondom de thema’s gezondheid en bewegen. Dat klinkt natuurlijk allemaal super mooi, maar hoe dat precies is zijn werk gaat leggen de studenten graag even uit:

“Vanuit het Smart Solutions Semester werken we met studenten van verschillende opleidingen aan dit project. Onze projectgroep ‘Get Moving’ bestaat uit studenten van Verpleegkunde, Creative Media and Game Technologies en Media, Informatie en Communicatie. Vanuit het lectoraat Verpleegkunde hebben we de opdracht gekregen om onder studenten bewuster te maken van gezondheid en beweging. De trappen in Saxion Deventer worden weinig gebruikt, dit is een van de mogelijke methodes om studenten aan het bewegen te krijgen.”

Een slimme oplossing

“Uiteindelijk willen we een prototype maken van de ontworpen oplossing voor dit probleem. Wat deze oplossing wordt, zijn we nog aan het onderzoeken. Dan kan een poster zijn, die het gebruik van de trap aan moet moedigen, maar misschien ook wel een compleet herontwerp van het trappenhuis. Of misschien maken we wel een app waarmee we mensen kunnen belonen bij het gebruik van de trap, bijvoorbeeld met gratis gezond eten uit de kantine. Op dit moment zijn we  dus nog druk bezig te onderzoeken welke oplossingen er al bestaan, maar ook welke het best passend zijn voor de situatie bij Saxion in Deventer.”

On a mission!

“Het is één ding om mensen aan het bewegen te krijgen, maar het is nog moeilijker om een bewustzijn te creëren over de voordelen hiervan. Om een duidelijker beeld te krijgen van de situatie in Saxion Deventer, houden we een online enquête om te onderzoeken wat studenten motiveert om vaker de trap te nemen.  Er wordt namelijk weinig gebruik gemaakt van de trappen binnen Saxion Deventer en dat terwijl er grote groepen gezonde mensen in de rij staan voor de lift…”

Portret van Leontien

Leontien Biemold

Leontien Biemold is redacteur bij Dienst Marketing en Communicatie en allround creative bij De Contentmaker. Haar motto: neem jezelf en het leven niet té serieus. Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Naast haar communicatiewerk vertrekt ze een paar keer per jaar naar Oostenrijk om skiles te geven. Verdere interesses: goede teksten, sterke koffie & flauwe grappen!