mkb idee

Saxion-project HackYourFuture wint beste MKB!dee

Tom Wassink
Tom Wassink Leestijd Minuten

Regionale learning communities om het tekort aan technisch geschoolde ICT-professionals tegen te gaan, oftewel: HackYourFuture. Dit mede door Saxion ontwikkelde project won maandag de prijs voor beste MKB!dee, die werd uitgereikt door staatssecretaris Mona Keijzer.

Zowel in de regio Deventer als in Flevoland is een tekort aan ict-professionals die om kunnen gaan met de nieuwste technologieën en complexe klantvragen. Saxion bundelde daarom zijn krachten met expertisecentrum TechYourFuture, Hogeschool Windesheim en vijf mkb-bedrijven om gezamenlijk een effectieve en aantrekkelijke ontwikkelomgeving te ontwerpen. Ict’ers kunnen zo in twee regionale learning communities de leiding nemen in de vormgeving en uitvoering van deze omgeving, om uiteindelijk tot een aantrekkelijk ontwikkelingstraject te komen, dat geïntegreerd wordt met het dagelijkse werk.

Mona Keijzer

HackYourFuture is een van de vele toegekende projecten die de lectoraten van de Academie Mens & Arbeid en Academie Pedagogiek & Onderwijs samen met TechYourFuture starten binnen het thema lifelong learning for a smart world. De prijs, die een subsidie van €200.000,- oplevert, werd maandag uitgereikt door staatssecretaris Mona Keijzer van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat. Met MKB!dee stimuleert zij investeringen die MKB-ondernemers doen in de scholing en ontwikkeling van huidige of toekomstige werknemers.

Tom Wassink

Met een journalistieke én een marketingachtergrond is Tom Wassink als online redacteur bij de Dienst Marketing en Communicatie altijd op zoek naar een verhaal. In zijn vrije tijd houdt hij zich, zowel binnen als buiten de lijnen, vooral bezig met sport en dan in het bijzonder met voetbal.