Man deeltijd studie kiezen

Saxion deeltijdonderwijs voor het eerst compleet digitaal aangeboden

Wendy van Til
Wendy Kloezeman - van Til Leestijd Minuten

Nu onderwijs op locatie niet langer mogelijk is door het coronavirus, werkt Saxion met man en macht aan online oplossingen. Vanavond, maandagavond 16 maart, krijgen voor het eerst alle opleidingen van de Saxion Parttime School (SPS) digitaal onderwijs.

Vanavond worden er 125 lessen gegeven en morgen 112. Ruim 1500 studenten volgen naar verwachting de lessen vanavond en morgenavond. Alle docenten van de opleidingen krijgen vanmiddag nog een oefensessie hoe ze het digitale onderwijs kunnen geven. De Saxion Parttime School kent 24 deeltijdopleidingen, zoals Werktuigbouwkunde, HBO-V en Bedrijfskunde.

De organisatie verwacht niet dat het digitale onderwijs meteen van een leien dakje loopt, maar wil niet langer wachten met het aanbieden van de lessen. “We willen dat studenten zo min mogelijk studievertraging oplopen, dus we proberen nu zo snel mogelijk deze overstap te maken”, vertelt Martijn Braber, manager bij SPS.

Voltijd

Vanaf dinsdag 17 maart worden, waar mogelijk, ook overige onderwijsactiviteiten, stukje bij beetje, in een online variant aangeboden. Het rooster van Saxion-studenten blijft intact. De studenten horen van de academie uiterlijk om 16.00 uur de dag voorafgaand aan de les of deze op een online manier doorgaat. Studenten houden voor communicatie het Opleidingsnieuws op MijnSaxion en hun email in de gaten.

Landing-OOA-focus.jpg

Bezoek onze open avond!

Meer weten over in deeltijd studeren? Kom dan naar onze open avond! Op dit moment kom je alles te weten over jouw favoriete opleiding(en), studeren in deeltijd én kun je vragen stellen aan de aanwezige docenten én studenten!

Meld je aan
Wendy van Til

Wendy Kloezeman - van Til

Wendy Kloezeman - van Til duikt graag de diepte in, analyseert en coördineert de verhalen op Saxion.nl. Ze is gepassioneerd brainstormer, advocaat van de duivel, storyteller, bulletjournaller, wereldburger en avonturier. Tips? Mail nieuws@saxion.nl!