Daan.JPG
Studentenleven

Stagiair Daan wil bij Sportbedrijf Almelo zoveel mogelijk mensen aan het sporten te krijgen

Kiki Hannink.jpeg
Kiki Hannink Leestijd Minuten

Tijdens je studie loop je stage om je opgedane kennis in praktijk te brengen. Wij interviewen elke week studenten die een mooie stage hebben gevonden. Deze week Facility Management-student Daan Kottink, hij doet zijn afstudeerstage bij Sportbedrijf Almelo, die bewust koos voor een stage in de sport, omdat het dat erg aanspreekt. “Met de vele flexplekken binnen het bedrijf is het voor stagiairs erg makkelijk om je plekje te vinden.”

Hoi Daan, waar loop je stage en hoe ben je daar terecht gekomen?

“Ik loop mijn afstudeerstage bij Sportbedrijf Almelo. Na een oproep geplaatst te hebben op LinkedIn, ben ik al snel in contact gekomen met het bedrijf. Na een prettig kennismakingsgesprek was ik erg enthousiast en had ik erg veel zin om te starten.”

Waarom wilde je daar graag stagelopen?

“De locatie sprak mij heel erg aan. Ik ben zelf woonachtig in Geesteren en het kantoor van Sportbedrijf Almelo ligt op een kwartiertje rijden. Vooral mijn opdracht, een combinatie van horeca en sport, spreekt mij heel erg aan. Ik ben zelf werkzaam in de horeca en sport erg veel in mijn vrije tijd. Dit doe ik met veel passie, waardoor ik dit graag wil implementeren in mijn werk later. Hier helpt deze stage natuurlijk goed bij. Daarnaast heb ik eerder stagegelopen bij FC Twente, ook een combinatie tussen horeca en sport.”

Wat mag je allemaal doen?

“Ik ben met name bezig met mijn eigen afstudeeropdracht. Daarnaast ben ik betrokken bij de organisatie van een van de grootste evenementen van de organisatie: het Eredivisie Beachvolleybal in Almelo. In het voortraject word ik meegenomen in de gesprekken en mijn taak hierin is het vinden van sponsoren. Erg leuk!”

Daan met een tip voor studenten die ook een mooie stage willen vinden

Wat vind je het leukst aan deze stage?

“Ik vind het erg leuk dat ik heel vrij word gelaten. Met vele flexplekken binnen het bedrijf is het voor stagiaires erg makkelijk om je plekje te vinden. Daarbij kan ik te allen tijde om hulp vragen, mocht dit nodig zijn. Zoals ik al eerder aangaf, vind ik vooral de combinatie tussen horeca en sport leuk.”

Waarom kies jij specifiek voor een stage in het sportgebied?

“Sporten een grote hobby van mij. Ik voetbal, tennis en ga naar de sportschool. Sportbedrijf Almelo heeft als missie om zoveel mogelijk mensen aan het sporten te krijgen en hierin wil ik graag mijn steentje bijdragen.”

Wat hoop je er te leren?

“Ik hoop vooral de werksfeer binnen de organisatie te ervaren. Hierdoor heb ik er ook voor gekozen om zo veel mogelijk aanwezig te zijn op kantoor. Ik had er namelijk ook voor kunnen kiezen om veel thuis te gaan werken aan mijn opdracht.”

Heb je tips voor studenten die nog een stage moeten vinden?

“Gebruik het platform LinkedIn! Ik vond het eerst zelf ook een beetje overbodig, maar ben er toch achter gekomen dat LinkedIn een goede manier is om een stage of baan te vinden.”

Kiki Hannink.jpeg

Kiki Hannink

Kiki Hannink studeerde Creative Business bij Saxion en ontdekte zo haar passie voor schrijven. Graag deelt ze de verhalen van ambitieuze mensen om studenten te inspireren én haar eigen nieuwsgierigheid te voeden.