Nina.jpeg
Onderwijs

Nina loopt stage bij Sportbedrijf Deventer: ‘Het leggen van duurzame verbindingen vind ik heel belangrijk’

Elçin Coraklar
Elçin Çoraklar Leestijd Minuten

Nina Hofstee loopt momenteel stage bij Sportbedrijf Deventer, waar ze zich inzet voor mensen met een beperking. Nina houdt zich bezig met het organiseren van evenementen voor het programma Iedereen Actief. “Ik ben gericht op duurzaamheid en vind het belangrijk om me in te zetten voor andere mensen.”

Hoi Nina, welke opleiding volg je precies en wat houdt deze opleiding in?

“Ik zit momenteel in mijn laatste jaar van de opleiding Facility Management. Tijdens de opleiding Facility Management leer je het regelen van uiteenlopende zaken binnen een bedrijf zodat de medewerkers hun werkzaamheden kunnen doen. Je komt terecht bij grote organisaties met afdelingen zoals inkoop, catering, evenementen of schoonmaak. Momenteel loop ik een managementstage in de vorm van een minor.”

Je loopt stage bij Sportbedrijf Deventer, wat doe je daar precies?

“Tijdens mijn stage lever ik een bijdrage aan het programma Iedereen Actief. Ik verricht hier werkzaamheden om het aangepast sporten onder de aandacht te brengen en om het sporten en bewegen te bevorderen.”

Waarom wilde je graag bij Sportbedrijf Deventer stagelopen?

“Wat me vooral aansprak is dat Sportbedrijf Deventer zich inzet voor mensen met een beperking. Ik wilde mezelf altijd al inzetten voor mensen met een beperking op gebied van sport. Ik werk momenteel niet direct met mensen met een beperking, maar we bereiden de programma’s van Iedereen Actief voor die wij uiteindelijk voor deze mensen organiseren. Daarbij heeft Sportbedrijf Deventer een belangrijke doelstelling: het leggen van duurzame verbindingen. Ik ben gericht op duurzaamheid en vind het belangrijk om me in te zetten voor andere mensen. Het sluit aan bij mijn eigen doelstellingen, maar het leek me ook leuk om er meer over te leren.”

Sportbedrijf Deventer wil mensen laten ervaren hoe het is om met een beperking te leven. Hierdoor hopen we de drempels voor mensen met een beperking te verlagen.

Wat zijn je verantwoordelijkheden?

“Ik assisteer in de coördinatie van de programma’s. Ik doe van alles, van vergunningen aanvragen tot locaties bezoeken. Het doel is om zoveel mogelijk een bijdrage te leven aan het programma Iedereen Actief.”

Hoe zien deze programma’s eruit?

“We gaan op pad met een tour bus die volgeladen is met verschillende sportactiviteiten. Eenmaal op de locatie gaan we alles opbouwen. Mensen met een beperking zijn welkom. Het is allemaal rolstoeltoegankelijk. Mensen die geen beperking hebben mogen ook meedoen. Hiermee wil Sportbedrijf Deventer mensen laten ervaren hoe het is om met een beperking te leven en hopen we de drempels voor mensen met een beperking te verlagen.”

Wat vind je het leukste aan deze stage?

“Alle voorbereidingen die je treft om het evenement voor te bereiden! Uiteindelijk is het superleuk om daar op het evenement te staan waar je al weken bezig mee bent om het te organiseren.”

Heb je tips voor studenten die nog een stage moeten vinden?

“Wees vooral actief op LinkedIn. Maar probeer vooral op de juiste manier actief zijn, want je kan ook overactief zijn en dingen posten die niet relevant zijn. Mijn advies is om jezelf hierin te verdiepen. Door de juiste inzet van je LinkedIn profiel kan je heel veel bereiken via LinkedIn.”

Elçin Coraklar

Elçin Çoraklar

Elçin studeerde Creative Business bij Saxion en werkte bij Saxion als Studentredacteur. Ze is erg ondernemend en heeft daarom ook altijd een volle agenda, maar toch houdt ze ruimte over om te genieten. In haar vrije tijd staat ze vaak in de keuken of droomt ze weg op Pinterest. Ook pakt ze regelmatig haar koffer om nieuwe plekken te ontdekken.