Iris
Business

Iris werkte voor, na én tijdens haar afstuderen bij Heutink

Kiki Hannink.jpeg
Kiki Hannink Leestijd Minuten

Alumnus Iris Holsappel (Commerciële Economie, 2021) volgde de studieroute online marketing en had tijdens haar studie een bijbaan bij Heutink. Toen ze een afstudeerstage zocht, wist ze meteen dat ze dit bij hetzelfde bedrijf wilde doen en na haar afstuderen mocht ze er zelfs aan de slag als campagne marketeer. “Als je echt laat zien dat jij graag wil blijven, door je best te doen, loont zich dat vanzelf.”

Hi Iris, waar werk je?

“Via het bedrijf Flowmundo ben ik bij Heutink terecht gekomen. Hier heb ik een jaar gewerkt. Op een gegeven moment moest ik een afstudeerstage gaan zoeken en wist gelijk dat ik dit bij Heutink wilde doen! Na mijn afstudeerstage heeft de kans zich voorgedaan dat ik als campagne marketeer mocht beginnen bij Heutink!”

Wat is je functie en welke taken horen daarbij?

“Op dit moment ben ik campagne marketeer, met de focus op online. Op de marketing worden vele projecten/marketingactiviteiten uitgerold voor kinderopvang, primair onderwijs en voortgezet onderwijs. Aan mij is de taak om deze online door te vertalen! Denk aan advertenties inrichten, zichtbaarheid op sociale media, aanmeldpagina’s maken, pop-ups plaatsen op de website, maar ook nieuwsbrieven maken.”

Hoe heb je het ervaren om af te studeren bij dit bedrijf?

“Erg leerzaam! Ik studeerde af voor ‘Heutink voor Thuis’, dat is de website voor de consument van Heutink. Omdat ik normaal werkzaam ben voor de Business to business kant (Heutink.nl). Tijdens mijn afstudeeronderzoek heb ik Datatrics ingezet op de website van Heutink voor thuis, in combinatie met persona’s gekoppeld aan de overtuigingsprincipes van Cialdini. Hier heb ik erg veel van geleerd! Zowel over het inrichten van Datatrics als het analyseren van de gegevens.“

Wat is het meest bijzondere dat je hebt meegemaakt op je werk?

“In de korte tijd dat ik er werk heb ik al aantal leuke dingen mee mogen maken. Met de afdeling hebben we laatst ‘Wie is de mol’ gespeeld, bij de Wilgenweard in Rijssen. Bijna net zo spannend als op tv. Daarnaast geeft Heutink vanuit de Heutink foundation werknemers de kans om zich in te zetten voor verschillende vrijwilligersprojecten. Zo heb ik laats geholpen op het LosserHof, waar vele cliënten, begeleiders en familie genoten van de jaarlijkse kermis. Binnenkort word ik ook ‘Maatje op afstand’. Dit initiatief vanuit de ABN AMRO Foundation is opgericht om aandacht te schenken aan kinderen die moeite hebben met lezen en het leuk vinden om eens iemand anders dan de leerkracht contact te hebben. Ik vind het heel tof dat Heutink hun medewerkers deze kans geeft om zich op een andere manier in te zetten.“

Wat is je het meest bijgebleven van je Saxion-tijd of wat is je leukste herinnering?

“Mijn leukste herinnering is dat we voor bedrijven in de regio Twente, online marketing hebben mogen toepassen op hun website. Dit was erg leerzaam.”

Hoe heb jij gezorgd dat je bij Heutink mocht blijven?

“Als jij je 100% inzet voor het bedrijf, en echt laat zien dat jij graag wil blijven, door je best te doen, loont zich dat vanzelf. Maar stap één is om een bedrijf te kiezen waar jij toekomst in ziet, en waar jij je goed én op je plek voelt!”

Kiki Hannink.jpeg

Kiki Hannink

Kiki Hannink studeerde Creative Business bij Saxion en ontdekte zo haar passie voor schrijven. Graag deelt ze de verhalen van ambitieuze mensen om studenten te inspireren én haar eigen nieuwsgierigheid te voeden.