TUQR.jpeg
Business

Alumnus Marie-Laure kan haar passie voor digital marketing helemaal kwijt in haar bedrijf TUQR

Kiki Hannink.jpeg
Kiki Hannink Leestijd Minuten

Nadat ze in 2016 begon aan de studie Commerciële Economie kwam Marie-Laure Pit in haar tweede jaar al terecht bij productiebedrijf Mees van den Brink. Samen met de directeur van dit bedrijf begon ze dit jaar een innoverend digital marketing agency, waar ze haar passie voor digital marketing helemaal in kwijt kan: TUQR. “Zie de kracht in anderen, in je eentje kom je nergens.”

Hoi Marie-Laure, hoe heb je je passie voor digital marketing ontdekt?

“Sinds mijn 16e had ik al een bijbaan als online marketeer. In mijn tweede leerjaar kwam ik bij Mees van de Brink terecht, een bedrijf uit Haaksbergen. Daar ging er een wereld voor me open. Er werd daar nog niks gedaan met marketing en alle strategieën die ik opzette, leidden meteen tot resultaat. Dat gaf me echt een kick, daar wilde ik meer mee doen. Tijdens mijn afstuderen, dat ik wederom bij Mees van den Brink heb gedaan, ben ik bezig geweest met de ontwikkeling van een zelflerend, innovatief E-commerce platform. Inzichten die ik opdeed tijdens mijn minor leren innoveren kon ik in dit onderzoek toepassen. Uiteindelijk heb ik dit concept uitgewerkt van idee tot werkend prototype. Toen begon het bij mij echt te kriebelen om soort gelijke e-commerce projecten ook voor andere bedrijven te realiseren.”

Wat doe je voor werk?

“Ik ben samen met de directeur en eigenaar van Mees van den Brink TUQR marketing creators begonnen. Bob van den Brink, de eigenaar van Mees van den Brink, zag op de zijlijn de omzetten vanuit het nieuwe platform, dat ik opstartte, fl­­­ink stijgen. Marketing intrigeerde hem altijd al en hij zag ook dat er veel collega-ondernemers waren, die veel meer uit hun bedrijfsvoering konden halen door het effectiever inzetten van marketing. Daarom hebben wij de handen in een geslagen en zijn wij TUQR marketing creators begonnen. Ik houd me voornamelijk bezig met het bedenken en opzetten van concepten. Daarnaast begeleid ik het team, naja dat vind ik niet helemaal een goed woord. We werken echt samen tot hele gave dingen. Of zoals Tom Coronel het aangaf op onze opening; de automonteur is net zo belangrijk als de coureur, de ketting breekt bij de zwakste schakel.”

Waarom wilde je graag voor jezelf beginnen?

“Mijn vader is ook ondernemer, dus ik kom echt uit een ondernemersnest. Ik ben al heel jong opgegroeid met het belang van sales en marketing, met hoe een bedrijf werkt en met hoe je klanten binnenhaalt. Toen ik 16 was hielp ik al met de Socials, het is met de paplepel ingegoten. Dat is ook de reden dat ik wel heel graag voor mezelf wilde beginnen, zodat ik de passie door kan zetten.”

We waren aan het brainstormen en toen kwam onze bedrijfshond Tucker aan kwispelen. Ik zei: 'Hé Tucker, dat is een leuke naam!' Daarnaast zijn we allemaal tukkers: nuchtere personen, maar wel met ambitie. Het is daarnaast een verwijzing naar Tucker, de eerste vooruitstrevende, revolutionaire auto.

Marie-Laure over hoe ze samen met haar compagnon op de naam voor hun bedrijf is gekomen

Wat onderscheidt jullie van andere bedrijven?

“Bob geloofde echt in het concept dat ik had. Hij brengt de ondernemersgeest met zich mee, dat geeft een hele andere visie op marketing. Wij willen aan ondernemersdromen bouwen. Naast het commerciële aspect, vind ik de verbinding met de maatschappij erg belangrijk. Daarom zijn wij een samenwerking aangegaan met Make a Wish. Wij adopteren een wens van een ernstig ziek kind voor iedere positionerings- en developmentopdracht. Zo stort je niet enkel anoniem een bedrag, maar laat je een gehele wens van A tot Z uit komen. De glimlach van een kind is immers onbetaalbaar en geeft zoveel energie. Dit doel past ook echt bij onze onderneming, want stop je met dromen dan stop je met het creëren van de toekomst.”

Waarom heet jullie bedrijf TUQR?

“Dat is wel grappig, we waren aan het brainstormen en toen kwam onze bedrijfshond Tucker aan kwispelen. Ik zei: 'Hé Tucker, dat is een leuke naam!' Daarnaast zijn we allemaal tukkers, nuchtere personen maar wel met ambitie. Het is daarnaast een verwijzing naar Tucker, de eerste vooruitstrevende, revolutionaire auto. Daar komt ook onze metafoor racen vandaan. Daar bouwen we alles nu omheen: The finish line is just the beginning of a new race.

Wat vind je het leukste aan je werk?

“Te veel bedrijven onderschatten nog steeds het belang van een goede marketingstrategie. Vooral omdat veel bedrijven niks met data doen. Ik bedoel, je rijdt toch ook niet met je ogen dicht? Ik snap dat niet, data driven werken is de zuurstof voor toekomstbestendige ondernemingen. “

Wat is je het meest bijgebleven uit je Saxion-tijd?

“Eigenlijk deed ik school er een beetje bij en vond ik het leren in de praktijk veel leuker. Daardoor bekeek ik mijn vakken vanuit een ander oogpunt. Zo kleurde ik altijd buiten de lijntjes, soms tot frustratie bij docenten, maar wel met mooie cijfers. Ik heb geleerd om anders tegen dingen aan te kijken.”

Welke tips heb je voor studenten die ook een mooie baan willen?

“Bij TUQR gaan werken. Dat is misschien wel heel voor de hand liggend, haha. Je moet ergens in geloven, ik geloof in het TUQR-concept. Dat is belangrijk: als jij ergens solliciteert en je gelooft niet in je eigen verhaal, gaat de ander dat ook niet doen. Doe iets waar je passie voor hebt, dan kan je er ook in geloven. Ik ben heel dankbaar voor wat ik al voor elkaar heb gekregen, ik geloof erin dat dat alleen kan door goed samen te werken. Zie de kracht in anderen, in je eentje kom je nergens.”

Kiki Hannink.jpeg

Kiki Hannink

Kiki Hannink studeerde Creative Business bij Saxion en ontdekte zo haar passie voor schrijven. Graag deelt ze de verhalen van ambitieuze mensen om studenten te inspireren én haar eigen nieuwsgierigheid te voeden.