Saxion en Scania starten samenwerking voor Technische Bedrijfskunde studenten

Saxion en Scania werken samen

Studenten van de opleiding Technische Bedrijfskunde kunnen voortaan eerstejaars projecten uitvoeren bij Scania Production Zwolle. Het is een gevolg van de nieuwe samenwerkingsovereenkomst die Saxion en Scania eind augustus tekenden.

Doordat studenten deze mogelijkheid krijgen kunnen ze meteen praktijkervaring opdoen. Scania leert daardoor weer van de kennis en inzichten van studenten. Alle eerstejaars Technische Bedrijfskunde van Saxion beschikken door de samenwerking over relevante bedrijfsinformatie en business cases.

Voor studenten is het nu makkelijker, want voorheen moesten ze zelf een bedrijf zoeken. Dat bleek lastig in de praktijk, omdat bedrijven hier weinig tijd voor vrij kunnen maken. Suzan Veldhuis, directeur van de academie waar Technische Bedrijfskunde onder valt: “Door als kennisinstelling samen met het bedrijfsleven op te trekken vinden we slimmere en ook schonere oplossingen voor de toekomst. Deze samenwerking met Scania is daar een mooi voorbeeld van.”

De eerste studenten starten in september met hun projecten bij Scania.