Make-Bags.jpg
Ondernemerschap

Opbrengst Make Bags Not War ruim 1100 euro

Vrijdag 29 april kropen studenten en docenten van de opleiding Fashion & Textile Technologies onder het motto 'Make Bags Not War' achter de naaimachine om tassen te maken en zo geld in te zamelen voor Giro 555. Dat leverde zo'n 1100 euro op. "We willen onze studenten uit Oekraine het gevoel geven dat we aan ze denken en met ze meeleven."

Zo'n vijfentwintig studenten en docenten van de opleiding Fashion & Textile Technologies gingen vrijdag aan de slag bij de sociale werkplaats DCW om de tassen te naaien. De stof werd geleverd door Tootal Fabrics en de tassen, die op te halen zijn bij Saxion in Apeldoorn, Deventer of Enschede, kostten 20 euro per stuk.

De actie begon met een mail van een student uit Litouwen en is opgezet om geld in te zamelen via giro 555 voor Oekraïne. De actie leverde zo'n 1100 euro op. Toch was dat volgens docent Jan-Chris Hullegie niet hun enige drijfveer. "Het belangrijkste is dat we onze studenten uit Oekraine het gevoel willen geven dat we aan ze denken en met ze meeleven."