Trojaans paard van bloemen bij corso

Uniek lanceringsevenement Sint Jansklooster: Corso Rond

Het afgelopen halfjaar zijn acht studenten van Saxion actief bezig geweest met het jaarrond beleefbaar maken van het bloemencorso van Sint Jansklooster. Het resultaat is het project Corso Rond: een gloednieuwe virtual reality-ontwikkeling binnen de organisatie van Corso Sint Jansklooster.

De Stentor besteedde aandacht aan het eindresultaat

Lees het artikel

Een speciale lanceringsavond, alleen toegankelijk voor genodigden, vindt plaats op vrijdag 20 januari 2023. Daar worden de organisatie, externe relaties en media door de studenten geïnformeerd over de nieuwe technologische ontwikkelingen binnen Corso Sint Jansklooster.

Bijzonder en innovatief product

Op deze lanceringsavond lanceren de studenten in samenwerking met de organisatie van Corso Sint Jansklooster een eindproduct waarbij ze nieuwe en bijzondere technieken gebruiken. Daarnaast bleek uit onderzoek van de studenten dat het eindproduct bijdraagt aan het jaarrond beleefbaar maken van het corso van Sint Jansklooster.

Een innovatief eindproduct waardoor meer mensen bekend worden met het corso van Sint Jansklooster.

Ronnie Rook, PR-commissie van Corso Sint Jansklooster

Een ware corsobeleving

"Ik heb gemerkt dat veel mensen die naar Sint Jansklooster komen, niet weten dat hier jaarlijks op de 3de vrijdag van augustus één van de grootste corso’s van Nederland plaatsvindt. Deze uitdaging hebben wij bij de studenten neergelegd. En met het project Corso Rond lanceren zij, in samenwerking met de organisatie van Corso Sint Jansklooster, een innovatief eindproduct waardoor meer mensen bekend worden met het corso van Sint Jansklooster", legt Ronnie Rook uit namens de PR-commissie van Corso Sint Jansklooster. De avond wordt een ware corsobeleving, waarbij men al in de stemming komt voor het corso. Dat vindt in 2023 plaats op vrijdag 18 en zaterdag 19 augustus.