Diverse foto's van studenten en medewerkers
Studentenleven

Global Village Festival brengt heel Saxion bij elkaar: kom je ook?

Leestijd Minuten

Maandag 6 februari tot en met vrijdag 10 februari 2023 is er het Saxion Global Village Festival: hét festival waar je mensen ontmoet van verschillende nationaliteiten, met hun eigen culturele achtergrond, overtuigingen, uiteenlopende fysieke en innerlijke kenmerken en gender. Dit festival is er voor alle Saxion-studenten, -medewerkers, regionale én internationale relaties. Kom je ook?

Wil je in contact komen met medestudenten en interessante sprekers die persoonlijke verhalen delen?  Meer leren over nuttige interculturele competenties? Meer weten over jouw (on)bewuste vooroordelen? Bijzondere verhalen en ervaringen worden deze week met elkaar gedeeld. Deze kun je goed tijdens je studie en toekomstige baan gebruiken en helpen je om te gaan met situaties rondom diversiteit, inclusie en vooroordelen. Ook draagt het festival bij aan het versterken van jouw internationale & interculturele competenties. We zien je daar!

In samenwerking met studenten, academies en partners bieden we jou een divers programma met inspirerende keynote speakers, lezingen en workshops, een spellenmiddag, diversity night en Exchange Fair. Er is ruimte om met internationale professionals in contact te komen en ook een knalfeest staat op het programma! Keynote speakers zijn paralympisch zeiler Rolf Schrama en adviseur inclusie Rick Brink.  Zij delen graag hun inspirerende verhalen met jou.

Samen met jou willen we van Global Village Festival vooral een onvergetelijke ervaring maken. Dat is ons doel!

• Voor wie: Saxion-studenten, -medewerkers en -partners
  • Waar: Enschede locatie Edith Stein, Deventer hoofdlocatie.
  • Wanneer: Maandag 6 februari tot en met vrijdag 10 februari 2023 van 13.15-17.15 uur.

Ben je erbij?! Klik hier voor het volledige programma en meld je aan.