Digital intelligence and business header

Digital Intelligence & Business

Met de opkomst van big data, artificial intelligence en sociale netwerken ontstaan er voor ondernemers kansen om onderscheidend te zijn en new business te genereren. Bij het lectoraat Digital Intelligence & Business staan deze kansen centraal.

Om effectief en verantwoord om te gaan met klant georiënteerde data en -kennis voor het creëren van new business, is onderzoek naar digital intelligence en de kansen die het biedt, belangrijk. Met behulp van het Digital Intelligence werkmodel verkrijgen we inzicht en kunnen we de impact meten en duiden.

Onderzoekslijnen

Artificial Intelligence & Predictions

Focus op het slim combineren van datasets om digitaal klantgedrag te voorspellen. Hiervoor worden tekst- en beeldherkenningsalgoritmen ingezet. 

Deze onderzoekslijn is in ontwikkeling, waarbij er aandacht is voor het verkrijgen nieuwe inzichten en trends in klantgedrag.

Beeld 1.jpg

Digital Strategy

Het toepassen van technieken en instrumenten ter ontwikkeling van de digitale strategie van bedrijven, rekening houdend met trends en ontwikkelingen.

Deze onderzoekslijn is in ontwikkeling. Er is aandacht voor ethische reflectie op de digitale strategie.

Beeld 2.jpg

Digital Business Innovation

Onderzoek naar de implementatie en effecten van digitale kanalen en –campagnes met als doel een integrale benadering van digital intelligence.

Deze onderzoekslijn is in ontwikkeling. Effectmeting speelt een belangrijke rol en social influencing is een belangrijk aandachtsgebied.

Beeld 3.jpg

Nieuws van dit lectoraat

Contact

geen foto beschikbaar

Rolf Oostra

hoofddocent/transfermanager

06 - 5105 1147
geen foto beschikbaar

Menno Both

medewerker onderwijs en onderzoek

06 - 4612 2148
evelyn

Evelyn Zuidema-Tempel

PDEng kandidaat Universiteit Twente en onderzoeker bij Saxion en Infotopics B.V.

LinkedIn
fotoHarrie.jpg

Harrie Kiekebosch

docent / onderzoeker

0623458249 LinkedIn
Vytautas Udalovas

Vytautas Udalovas

Web and Game Developer

LinkedIn
Ralf kleijkers

Ralf Kleijkers

Docent Online Marketing & teamcaptain Commerciële Economie

LinkedIn
fotoHeinze.jpg

Heinze Havinga

docent / onderzoeker

0640771940 LinkedIn