Solar Team Twente 2018-2019.jpg
Studentenleven

Solar Team Twente presenteert nieuw team, mét Saxion-studenten

Leestijd Minuten

Onder flinke belangstelling heeft Solar Team Twente op zaterdag 9 juni haar nieuwe team gepresenteerd. Het 19-koppige team zal in de komende maanden toewerken naar de Bridgestone World Solar Challenge, de zonneauto-race die vanaf 13 oktober 2019 zal worden gehouden in Australië.

En in dat negentienkoppige team zitten twee Saxion-studenten:  Jan de Witt (Werktuigbouwkunde) en Teun Brookhuis (Mechatronica) zullen de eer van Saxion verdedigen. In de afgelopen maanden werden de nieuwe teamleden getest op persoonlijkheid en intelligentie, dit alles om de ideale samenstelling van het team te bewerkstelligen. Oud-captain Olivier Berghuis heeft er vertrouwen in: “Er staat een fantastisch nieuw team met topstudenten van Saxion en Universiteit Twente te popelen om te beginnen” zegt hij.

Vorige week werden ook de reglementen van de race bekend gemaakt. “Afgezien van een aantal verduidelijkingen waren er weinig wijzigingen ten opzichte van de vorige reglementen en daarmee daagt de organisatie nieuwe teams duidelijk uit om binnen de bestaande reglementen verder te innoveren” vertelt fonkelnieuwe teamcaptain Annelies Dekker.