Applied Computer Science-student wint prijs voor onderzoek
Studentenleven

Applied Computer Science-student wint prijs voor onderzoek

Tania-Andreea Grama, student aan de Engelstalige Saxion-opleiding Applied Computer Science en stageonderzoeker bij Saxion-lectoraat Ambient Intelligence, won de eerste prijs in een wedstrijd voor vrouwen in computertechnologie.

Het Alice & Eve-evenement 'Celebration of Women in Computer Science' vond afgelopen week plaats bij de Universiteit van Twente. Tania-Andreea won met een posterpresentatie die gericht was op haar onderzoek over de ontwikkeling van nieuwe machine learning-algoritmen voor sensorfusie. Dit kan worden gebruikt voor lokalisatiediensten en is ontwikkelt rondom het H2020 Autonomous indoor and outdoor safety tracking system (AIOSAT)-project.

Over Alice & Eve 2020

Alice & Eve 2020 is een gratis bijeenkomst om vrouwen in de informatica te vieren. Het event was toegankelijk voor iedereen: van bachelor- en masterstudent tot hoogleraar. Dit was de eerste keer dat dit evenement in Nederland werd georganiseerd.