donatie mondkapjes handschoenen en ethanol aan Deventer ziekenhuis vanwege coronavirus
Corporate

Update - Nog meer Saxion-donaties aan zorginstanties

Wendy van Til
Wendy Kloezeman - van Til Leestijd Minuten

Mondkapjes, schorten, handschoenen, ethanol en zelfs beademingstoestellen zijn vanuit verschillende opleidingen van Saxion aan diverse zorginstanties gedoneerd.

Vorige week doneerde de Academie Gezondheidszorg in Enschede al dozen met mondkapjes, handschoenen en schorten aan huisartsen en verloskundigen in de regio. Deze week doneerden ze ook de twee beademingstoestellen van de opleidingen Verpleegkunde aan het MST in Enschede. "Het is maar een druppel op de gloeiende plaat maar daar kunnen ze hem nu beter gebruiken. Het zijn toch weer twee extra patiënten die ze nu kunnen helpen", aldus manager Marjan Keune van de Academie Gezondheidszorg.

Donatie van de Life Science opleidingen in Deventer

Circa 200 mondkapjes, 20 liter 70-procent-ethanol en “een heleboel” handschoenen doneerden Saxion-opleidingen Chemie en Biologie, Medisch Laboratoriumonderzoek vorige week aan het Deventer Ziekenhuis. “In tijden als deze moet je helpen waar het kan en we kunnen het hier missen”, aldus de teamleider van de Life Science-opleidingen.

De actie is geïnitieerd door een Enschedese collega. “Hij vroeg ons of er nog mondkapjes over waren om te doneren”, vertelt Hans Gelten, teamleider bij de Deventer Life Science opleidingen. “We hebben gekeken naar onze voorraden. Omdat er geen praktisch onderwijs gegeven wordt door het coronavirus, wij onze voorraden makkelijk en goedkoop aan kunnen vullen hebben we gekeken naar wat we kunnen missen en juist zeer welkom is in het ziekenhuis.”

De goederen zijn bij het ziekenhuis afgeleverd door een docent uit het team.

Heb jij een initiatief van een Saxion-student of -medewerker gespot? Laat het ons weten via nieuws@saxion.nl!

Wendy van Til

Wendy Kloezeman - van Til

Wendy Kloezeman - van Til duikt graag de diepte in, analyseert en coördineert de verhalen op Saxion.nl. Ze is gepassioneerd brainstormer, advocaat van de duivel, storyteller, bulletjournaller, wereldburger en avonturier. Tips? Mail nieuws@saxion.nl!