Are you feeling served? Ruth Pijls promoveert op gastvrijheid

Are you feeling served? Ruth Pijls promoveert op gastvrijheid

Hoofddocent en onderzoeker Ruth Pijls promoveert vandaag aan de Universiteit Twente op het onderwerp Gastvrijheid in Dienstverlening. In haar proefschrift ‘Are You Feeling Served’ staat gastvrijheid vanuit het perspectief van de gast centraal. Hoe kun je die meten en beïnvloeden. Daarbij lag haar focus op de rol die de omgeving kan spelen.

Ruth schreef een proefschrift dat relevant is voor de wetenschap, voor het werkveld (dienstverlenende organisaties) en voor het onderwijs. De resultaten van haar onderzoek zijn voor een groot deel al in het onderwijs opgenomen. Wil je meer weten over de inhoud van Ruths onderzoek? Bekijk dan deze video waarin Hotel Management-student Janiek Pott haar interviewt over het proefschrift.

Op het eerste gezicht weten mensen wel wat gastvrijheid is, maar als je er dan verder over gaat nadenken en in de literatuur duikt, dan weten we er eigenlijk nog heel weinig van.

Ruth Pijls
Ruth Pijls over haar proefschrift 'Are You Feeling Served?'

Wij spraken Ruth in mei dit jaar al over haar onderzoek. Lees het artikel ‘Hospitality-onderzoekers ontvangen geldprijs om klantervaringen te meten met VR-software’.

Het proefschrift Are you feeling served? The embodied experience of hospitality in service environments van Ruth Pijls-Hoekstra is beschikbaar via Saxion Bibliotheek.