Hoe lang duurt een deeltijdstudie?

Hoe lang duurt een deeltijdstudie?

Studeren in deeltijd vergt tijd, hoeveel tijd precies hangt af van de studievorm die jij kiest. Om de vraag 'Hoe lang duurt een deeltijdstudie?' te kunnen beantwoorden, zijn er een aantal dingen van belang.

Hoe lang duurt een studie gemiddeld?

Na 4 jaar ontvang je je bachelorsdiploma, na één of twee jaar behaalf  je een (internationaal) erkende graad als MA, MBA of MSc en een Associate degree rond je af in twee jaar. Kies je voor een post-hbo, cursus of module, dan varieert de duur van een aantal maanden tot maximaal een jaar. Je leest op deze pagina meer over de verschillende studievormen.

Studeren in je eigen tempo

Het programma van een deeltijdopleiding is erop ingericht dat je het binnen de aangegeven tijdsduur moet kunnen afronden. Maar bij studeren in deeltijd komt jouw persoonlijke situatie om de hoek kijken. Want je moet een druk privéleven combineren met je werk en daarnaast ook nog eens studeren. Zo kan het gebeuren dat je vertraging oploopt doordat je een bepaalde opdracht niet kunt uitvoeren vanwege je omstandigheden.

Studeer je in deeltijd, dan studeer je echter in je eigen tempo. Dit geeft je de vrijheid om zelf je studietempo te bepalen zodat jij je toekomst in eigen handen kunt nemen!

Vraag je studiecoach

Heb je hulp nodig bij hoe je het beste jouw studietempo kunt bepalen? Schakel dan je studiecoach in. Hij of zij denkt met je mee over de keuzes in je studieprogramma en het tempo waarin je studeert. Ook kun je samen je studieresultaten, persoonlijke ontwikkeling en je loopbaanontwikkeling bespreken.

Versnel je studieroute

Je hebt ook de mogelijkheid om je studieroute te versnellen. Via een valideringstraject wordt gekeken of jouw kennis en (werk)ervaring je wellicht een voorsprong in jouw studietraject kunnen opleveren. Als dat zo is, hoef je bepaalde modules niet te volgen of kun je opdrachten overslaan. Daarmee bereik je sneller jouw doel en wordt jouw droombaan werkelijkheid. Wil je weten of jij in aanmerking komt voor het valideringstraject? Klik dan hier.

Landing-OOA-focus.jpg

Bezoek onze open avond!

Meer weten over in deeltijd studeren? Kom dan naar onze open avond! Op dit moment kom je alles te weten over jouw favoriete opleiding(en), studeren in deeltijd én kun je vragen stellen aan de aanwezige docenten én studenten!

Meld je aan